name | autoweek.cz

Kia Sorento 3. generace UM

Kia Sorento 3. generace UM

25.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Po 13 letech od uvedení první generace Sorento BL a pět let po druhé generaci Sorento R XM přichází Kia se zcela novou podobou velkého luxusního SUV Sorento UM.
Dosud se v České republice prvních dvou generací tohoto modelu prodalo 3500 kusů, ale cílem KMC je prodávat třetí generace, opět dovážené z Koreje, víc než té předchozí.
 
Prostornější a s větší tuhostí
Nová generace Sorenta sdílí společnou platformu a základní design interiéru s velkým MPV Carnival. Jde o stejnou platformu jako u 2. generace. Stejně tak třetí generace používá koncept se třetí řadou sedadel jako Carnival. Sorento se postupně z ortodoxního offroadu s karoserií na rámu a pohonem všech kol doplněným redukcí u 1. generace proměnilo v moderní automobil pro volný čas se samonosnou konstrukcí, variabilním interiérem a nejmodernější technikou.
 
Oproti předchozí generaci XM je nové Sorento UM větší (rozvor narostl o 80 mm na 2780 mm, délka vozu je delší o 95 mm - 4780 mm). Objem zavazadlového prostoru je u pětimístné verze 660 l/1732 l. Sedadla ve druhé řadě jsou posuvná o 270 mm a dělená v poměru 40/20/40, což umožňuje při dopravě čtyř lidí převážet dlouhé předměty. Chytrým detailem je možnost nastavení úhlu otevření víka zavazadlového prostoru pro manipulaci v garáži.
 
Nosná struktura je z 52,7 % vyrobena z ultravysokopevnostní oceli, přičemž 10,1 % je z extrémně odolné oceli lisované za tepla. Poprvé bylo při výrobě u značky Kia použito i laserové svařování.
 
Pohon 4x4 od Magna International
Pro Sorento Kia nabízí na českém trhu jediný motor - výrazně modernizovaný turbodiesel řady R. Motor 2,2 CRDi Euro6 je vybaven elektromagnetickými vstřikovači pracujícími s tlakem 200 MPa. Motor dostal nový systém EGR s novým katalyzátorem LNT (Lean NOx Trap) chemicky zachycujícím NOx bez potřeby použití AdBlue, ale vyžadující regeneraci jako filtr pevných částic DPF. Motor má výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 450 N.m. Je kombinován se šestirychlostní přímo řazenou nebo samočinnou převodovkou. Motor je doplněn systémem Stop&Go ISG, a to i v kombinaci se samočinnou převodovkou.
 
Pohon všech kol DynaMax pracuje přiřazením pohonu zadních kol pomocí hydraulicky ovládané vícelamelové spojky. Systém 4x4 dodává, stejně jako u modelu Sportage, společnost Magna International.
 
Špičková elektronika
Sorento je vybaveno novým elektronickým systémem ATCC (Advanced Traction Cornering Control), který ještě před zásahem elektronické stabilizace ESC potlačuje přirozenou nedotáčivost vozů s pohonem všech kol. Vůz je navíc vybaven i stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management). Pro evropské trhy má Sorento nové řízení s elektrickým posilovačem R-MDPS upevněným přímo k hřebenu, což zaručuje jeho lepší odezvu. U systému Kia Flex Steer posilovač umožňuje volbu ze tří tuhostí.
 
Chytrý tempomat ASCC (Adaptive Smart Cruise Control) je vybaven funkcí pro popojíždění v koloně - dokáže vůz samočinně zastavit a opět rozjet. Kamery na zádi jsou vyosené, aby poskytly informace o okolí v případě vyjíždění z řady vozidel.
 
Sorento je vybaveno aktivní kapotou pro zvýšení ochrany chodců. Kapota AHS je vybavena pyropatronou, která v případě kolize nadzdvihne o 6 cm panty. To umožní větší rozsah deformací a tím i lepší utlumení nárazu hlavy. Systém je aktivován pomocí snímače za nárazníkem, který dokáže rozeznat chodce od vozidla.
 
Součástí základní výbavy Comfort je automatická klimatizace, multimediální systém s navigací a TFT LCD dotykovým displejem 7“, LED pro denní svícení atd. V této podobě přijde na 909 980 Kč. Samočinná převodovka stojí o 50 000 Kč víc a sedmimístná verze je o 20 000 Kč dražší.