name | autoweek.cz

Kia Stinger - pětidveřový fastback i pro Evropu

Kia Stinger - pětidveřový fastback i pro Evropu

10.01.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Kia Stinger má pohon zadních kol a vypadá skvěle. Nový pětidveřový sportovní sedan - fastback - nadchl na autosalonu v Detroitu, ale Kia jej přiveze i do Evropy. Toto žihadlo chce potrápit i BMW.
Pětidveřová karoserie fastback ve stylu kupé, motor uložený vpředu podélně a pohon zadních případně všech kol, to jsou základní charakteristiky jedné z nejočekávanějších novinek letošního autosalonu v Detroitu.
 
Atraktivní design, navržený pod dohledem Petera Schreyera, vychází z konceptu GT, představeného v roce 2011. Stinger americká média nejčastěji přirovnávají k BMW 4 GrandCoupé, ale i Audi A5. Nejenže vypadá lépe než GrandCoupé, ale je třeba připomenout, že na jeho vývoj dohlížel Albert Biermann, kterého Kia angažovala pro pozdvihnutí své image z divize BMW M.
 
Platforma pro podélné uložené motory pochází od koncernového partnera Hyundaie, přesněji řečeno jeho prémiové značky Genesis. Pro Stinger však byla kompletně přepracována. Umožňuje použití pohonu zadních kol se samosvorným diferenciálem vzadu nebo pohon všech čtyř kol vybavený inteligentním vektorováním točivého momentu. Tlumiče jsou adaptivní a účinný brzdový systém se čtyřpístkovými čelistmi vpředu a dvojpístkovými vzadu dodává Brembo.
 
Pětidveřový vůz je dlouhý 4831 mm a má rozvor náprav 2910 mm. Kia zatím představila pouze pohonné jednotky určené pro severoamerický trh. Nabídku připravenou pro Evropu poznáme až na jaře v Ženevě. Američané mohou počítat s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2,0 T-GDI/188 kW (255 k), špičková verze Stinger GT dostane šestiválec twin-turbo o objemu 3,3 l/268 kW (365 k). Oba motory jsou spojeny s osmirychlostní automatickou převodovkou a pro oba je dostupný pohon zadních nebo všech kol.
 
Prodej Stingeru se v USA rozběhne začátkem léta, kdy se novinka objeví v Evropě, zatím není jasné.