name | autoweek.cz

Krize Daimleru

Krize Daimleru

22.02.2020 | | Aktuality

Daimler nedávno oznámil významný pokles zisku. Koncernový šéf Ola Källenius proto transformuje top management. Vrcholní manažeři společnosti Daimler také za špatný rok 2019 dostanou méně peněz.
Motor Daimleru začal vynechávat. Generální ředitel Ola Källenius proto mění vrcholový management. Na úrovni představenstva bude v budoucnu osobně vést divizi užitkových vozů Mercedes-Benz Vans. Předchozí šéf Wilfried Porth se podle oficiálního sdělení chce na vlastní žádost zcela věnovat jen roli vedoucího lidských zdrojů.
 
Jak informuje Automobilwoche to je jen polovina pravdy. Divize Mercedes-Benz Vans měla velký podíl na tom, že EBIT skupiny v roce 2019 klesl o téměř sedm miliard z 11,1 miliardy eur v roce 2018 na pouhých 4,3 miliardy eur, protože samotná divize užitkových vozů ztratila 3,1 miliardy eur.
 
Novým silným mužem vedle Oly Källenia bude Markus Schäfer, v současné době člen představenstva pro výzkum a vývoj Mercedes-Benz Cars. Ten se stane provozním ředitelem (COO) společnosti Daimler AG rovněž řídit procesy od vývoje až po nákup materiálů po výrobu.
 
Finanční ředitel společnosti Daimler Harald Wilhelm od 1. dubna převezme odpovědnost i jako finanční ředitel společnosti Mercedes-Benz AG a finanční ředitel společnosti Mercedes-Benz Frank Lindenberg odejde. Wolf-Dieter Kurz, dosud odpovídající za obchodní případy projektů, přebírá odpovědnost za produktovou strategii a řízení v Mercedes-Benz Cars.
 
„Těšíme se na mnoho nových vzrušujících projektů vozidel, na nichž úzce, konstruktivně a s jasnou odpovědností spolupracujeme,“ řekl Källenius. Stejně jako dosud by Schäfer měl být zodpovědný také za výrobu v Mercedesu-Benz.
 
Cílem konverze má být umožnění rychlejší implementace rozhodnutí a odstranění zdvojených struktur. Očekává se, že změny vstoupí v platnost od 1. dubna 2020.
 
Protože část jejich příjmů souvisí s obchodním rozvojem obdrží manažerský tým společnosti Daimler za rok 2019 méně peněz a členové správní rady společnosti Daimler dostanou menší odměny. Výkonnostní složka odměny bude snížena také pro Olu Källenia. Källenius ovšem obdržel více peněz než v předchozím roce - zhruba 3,5 milionu eur, protože v květnu postoupil z člena představenstva na jeho předsedu. Složka související s hospodářskými výsledky je ale pro něj také výrazně nižší než v roce 2018. Källeniův předchůdce Dieter Zetsche má za rok 2019 stále nárok na 3,8 milionu eur.