name | autoweek.cz

Lifestylový pick-up Mercedes-Benz třídy X

Lifestylový pick-up Mercedes-Benz třídy X

25.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mercedes-Benz třídy X kombinuje typické vlastnosti pick-upu robustnost, funkčnost, zatížitelnost a průchodnost terénem s klasickými silnými stránkami vozů této značky - designem, komfortem, jízdní dynamikou a bezpečností.
Mercedes-Benz reaguje na rostoucí oblibu velkých terénních pick-upů, které se stále více používají nejen jako užitková vozidla, ale také jako víceúčelová lifestylová auta schopná jízdy v těžkém terénu. Pick-up třídy X se bude vyráběn v rámci už sedm let trvající spolupráce Daimleru s aliancí Renault-Nissan. Novinka tedy vychází z Nissanu Navara a tedy i Renaultu Alaskan. Výrobu pro evropské trhy zajistí španělský výrobní závod společnosti Nissan v Barceloně. Uvedení na trh je plánováno na listopad 2017.
 
Tři podoby
Třída X má typický design SUV značky Mercedes-Benz s centrálně umístěnou hvězdou a maskou chladiče se dvěma lamelami. Pro třídu X se budou nabízet tři dekory pro přístrojovou desku, šest možností čalounění sedadel včetně dvou variant kůže, a dvě barvy čalounění stropu.
 
Konstrukci podvozku tvoří žebřinový rám, tuhá zadní náprava s víceprvkovým zavěšením, nezávislé zavěšení předních kol a vinuté pružiny na obou nápravách. Díky komfortnímu nastavení odpružení s vinutými pružinami a kotoučovým brzdám s vnitřním chlazením vpředu i vzadu třída X slibuje výjimečné provozní vlastnosti nejen v terénu, ale také na silnici. Základní varianta Pure je určena pro klasicky robustní provoz, Progressive pro vyšší nároky na kvalitní výbavu a komfort a Power jako luxusní varianta pro městský životní styl.
 
Od počátku prodeje bude v nabídce přiřaditelný pohon všech kol 4Matic s přídavným převodem (redukcí) a na přání dodávanou uzávěrkou diferenciálu na zadní nápravě, stálý pohon všech kol rozšíří nabídku v polovině příštího roku.
 
Zprvu čtyřválce, V6 až v roce 2018
Při uvedení na trh jsou na výběr dvě verze vznětového čtyřválce 2,3 l - X 220 d/120 kW (163 k) s jednoduchým přeplňováním a X 250 d/140 kW (190 k) s dvěma turbodmychadly. Obě se dodávají jak s pohonem zadních kol, tak i s přiřaditelným pohonem všech kol 4Matic. Verze X 200 se zážehovým motorem o výkonu 122 kW (165 k) je k dispozici pouze s pohonem zadních kol. Všechny tři motory se kombinují se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, pro X 250 d je na přání nabízena také sedmistupňová samočinná, a to i v kombinaci s pohonem všech kol.
 
V polovině roku 2018 bude následovat X 350 d s turbodieselem V6 s výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 550 N.m. Tato vrcholná verze bude standardně vybavena stálým pohonem všech kol 4Matic, sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-Tronic Plus s možností řazení páčkami na volantu a funkcí ECO Start-Stop. Navíc bude mít k dispozici systém Dynamic Select, což je volič z pěti jízdních režimů od komfortního až po sportovní: Comfort, ECO, Sport, Manual a Offroad. Ty mění charakteristiku motoru, okamžiky řazení samočinné převodovky a činnost funkce ECO Start-Stop.
 
Elektronika na nejvyšší úrovni
V oblasti aktivní bezpečnosti jsou připraveny tři asistenční systémy: aktivní brzdový asistent, asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro rozpoznávání dopravních značek. Ty doplňuje systém pro stabilizaci přívěsu, systém nouzového volání, tempomat a světlomety LED. Na přání se kromě zadní kamery dodává také prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360°.
 
Díky systému Mercedes me connect mohou být cestující ve třídě X vždy propojeni prostřednictvím chytrého telefonu se svým vozidlem a zjišťovat užitečné informace, jako je například polohu vozidla nebo množství paliva v nádrži.
 
Mimořádné schopnosti i praktičnost
Vynikající terénní vlastnosti vyjadřuje brodivost 600 mm, světlá výška na přední nápravě 202 mm a na zadní 221 mm u podvozku se zvýšenou světlou výškou. Nájezdové úhly jsou vpředu/vzadu 28,8°/23,8° resp. 30,1°/25,9° u podvozku se zvýšenou světlou výškou a přechodový úhel 20,4° resp. 22°. Maximální boční náklon je 49,8° resp. 49° u podvozku se zvýšenou světlou výškou. Maximální stoupavost je 100 %.
 
Díky dlouhému rozvoru 3150 mm při délce 5340 mm je délka ložné plochy 1587 mm a šířka 1560 mm. To umožňuje naložit europaletu i napříč mezi podběhy kol. Třída X má užitečnou hmotnost až 1042 kg a nejvyšší přípustnou hmotnost brzděného přívěsu (v závislosti na motoru a výbavě) 1650–3500 kg. Připravena je rozmanitá nabídka příslušenství, mimo jiné ozdobné rámy, boční rámy, pevnou nástavbu nad ložnou plochu, různé kryty a řešení pro přepravu nákladu a jízdu v terénu.