name | autoweek.cz

Luca de Meo má vyvést Renault z krize
29.01.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Renault je stále ochromen aférou svého bývalého generálního ředitele Carlose Ghosna. Mužem, který dostal za úkol uklidnit situaci a jednoho z nejstarších výrobců automobilů na světě znovu oživit je Ital Luca de Meo. Své role se ale nemůže ujmout hned.
Donedávna předseda představenstva Seatu Luca de Meo by měl vyvést Renault z krize. Italský manažer se stane generálním ředitelem, ovšem své funkce se může ujmout až od 1. července. Uvedla to francouzská automobilka po zasedání správní rady v Boulogne-Billancourt nedaleko Paříže. De Meo nemůže nastoupit dřív vzhledem ke konkurenční doložce jeho smlouvy v koncernu Volkswagen, která mu nedovoluje šest měsíců po odchodu nastoupit u konkurenční společnosti.
Skandál kolem bývalého generálního ředitele Renaultu a šéfa aliance Renault Nissan Carlose Ghosna Renaultem otřásl. Nyní se francouzská automobilka, na jejíž řízení má stále významný vliv francouzská vláda, pokouší o nový start s cílem navázat na nedávné úspěchy.
Luca De Meo (52), držitel ocenění ManBest 2009, odstoupil z vedení Seatu na začátku ledna. Španělskou dceřinou společnost koncernu Volkswagen vedl od listopadu 2015 a dovedl ji k historicky nejlepším prodejním i ekonomickým výsledkům, i když nelze zapomenout na to, že mu cestu vydatně vydláždil jeho předchůdce Jürgen Stackmann. Jednoznačně de Meovou zásluhou ale bylo zásadní posílil význam španělské značky v rámci koncernu Volkswagen.
President Renaultu Jean-Dominique Senard Lucu de Mea označil za „skvělého stratéga a vizionáře automobilového světa, který je v procesu úplné proměny.“
De Meo ve funkci vystřídá dočasnou šéfku Clotilde Delbosovou. Ta vloni v říjnu provizorně nahradila náhle propuštěného Thierryho Bollorého a nově se stane zástupkyní generálního ředitele. Generální ředitel je zodpovědný za provozní záležitosti ve společnosti Renault. President Renaultu Jean-Dominique Senard je zodpovědný za mezinárodní spojenectví s Nissanem a Mitsubishi.
Po zatčení svého generálního ředitele Ghosna v Japonsku v listopadu 2018 se vedení Renaultu dostalo do těžké krize. Francouzská společnost usiluje o posílení spojenectví s japonskými automobilkami Nissan a Mitsubishi, které rovněž vážně utrpělo Ghosnovou aférou a nedomyšlenými kroky francouzské vlády.
De Meo bude prvním cizincem, který bude ve 120leté historii automobilky Renault, protože Ghosn se sice narodil v Brazílii a má libanonský původ, nicméně byl naturalizován ve Francii. De Meo svou profesní kariéru začínal u Renaultu a mluví plynně francouzsky. Později pracoval u Toyoty a ve Fiatu, kde byl dlouho považován za možného nástupce Sergia Marchionneho než se v důsledku interních sporů rozhodl odejít. Po krátké době v roce 2009 nastoupil u Volkswagenu původně jako ředitel marketingu značky Volkswagen a od roku 2012 jako ředitel prodeje a marketingu značky Audi.
Renault je považován za velmi obtížně řiditelnou společnost, protože i po jeho privatizaci francouzský stát drží 15 % akcií a dvojnásobný podíl rozhodovacích pravomocí. Bývalý šéf výrobce pneumatik Michelin Senard byl před rokem vyzván aby pomohl společnosti po náhlém zatčení Ghosna. Vloni v červnu selhal pokus o sloučení s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler Automobiles (FCA), který vyjednal Senard s presidentem FCA Johnem Elkanem, protože francouzská vláda usilovala udržet si rozhodující moc i v nové společnosti. FCA se poté dohodla na spojení s hlavním francouzským rivalem Peugeotu skupinou PSA.
Skandál kolem bývalého generálního ředitele Renaultu a šéfa aliance Renault Nissan Carlose Ghosna Renaultem otřásl. Nyní se francouzská automobilka, na jejíž řízení má stále významný vliv francouzská vláda, pokouší o nový start s cílem navázat na nedávné úspěchy.
Luca De Meo (52), držitel ocenění ManBest 2009, odstoupil z vedení Seatu na začátku ledna. Španělskou dceřinou společnost koncernu Volkswagen vedl od listopadu 2015 a dovedl ji k historicky nejlepším prodejním i ekonomickým výsledkům, i když nelze zapomenout na to, že mu cestu vydatně vydláždil jeho předchůdce Jürgen Stackmann. Jednoznačně de Meovou zásluhou ale bylo zásadní posílil význam španělské značky v rámci koncernu Volkswagen.
President Renaultu Jean-Dominique Senard Lucu de Mea označil za „skvělého stratéga a vizionáře automobilového světa, který je v procesu úplné proměny.“
De Meo ve funkci vystřídá dočasnou šéfku Clotilde Delbosovou. Ta vloni v říjnu provizorně nahradila náhle propuštěného Thierryho Bollorého a nově se stane zástupkyní generálního ředitele. Generální ředitel je zodpovědný za provozní záležitosti ve společnosti Renault. President Renaultu Jean-Dominique Senard je zodpovědný za mezinárodní spojenectví s Nissanem a Mitsubishi.
Po zatčení svého generálního ředitele Ghosna v Japonsku v listopadu 2018 se vedení Renaultu dostalo do těžké krize. Francouzská společnost usiluje o posílení spojenectví s japonskými automobilkami Nissan a Mitsubishi, které rovněž vážně utrpělo Ghosnovou aférou a nedomyšlenými kroky francouzské vlády.
De Meo bude prvním cizincem, který bude ve 120leté historii automobilky Renault, protože Ghosn se sice narodil v Brazílii a má libanonský původ, nicméně byl naturalizován ve Francii. De Meo svou profesní kariéru začínal u Renaultu a mluví plynně francouzsky. Později pracoval u Toyoty a ve Fiatu, kde byl dlouho považován za možného nástupce Sergia Marchionneho než se v důsledku interních sporů rozhodl odejít. Po krátké době v roce 2009 nastoupil u Volkswagenu původně jako ředitel marketingu značky Volkswagen a od roku 2012 jako ředitel prodeje a marketingu značky Audi.
Renault je považován za velmi obtížně řiditelnou společnost, protože i po jeho privatizaci francouzský stát drží 15 % akcií a dvojnásobný podíl rozhodovacích pravomocí. Bývalý šéf výrobce pneumatik Michelin Senard byl před rokem vyzván aby pomohl společnosti po náhlém zatčení Ghosna. Vloni v červnu selhal pokus o sloučení s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler Automobiles (FCA), který vyjednal Senard s presidentem FCA Johnem Elkanem, protože francouzská vláda usilovala udržet si rozhodující moc i v nové společnosti. FCA se poté dohodla na spojení s hlavním francouzským rivalem Peugeotu skupinou PSA.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz