name | autoweek.cz

Luca de Meo ohlásil vstup Renaultu do bezemisní budoucnosti

Luca de Meo ohlásil vstup Renaultu do bezemisní budoucnosti

16.10.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový generální ředitel Renault Group Luca de Meo se při zahájení akce Renault eWays zavázal k plnění nových ambiciózních klimatických cílů Evropské unie. Přitom představil dva nové klíčové modely s elektrickým pohonem Renault MéganE eVision a Dacia Spring.
Pod vedením nového generálního ředitele Luky de Mea si zatím ztrátám čelící společnost klade za cíl zaměřit se na nejziskovější modely a orientovat se na elektricky poháněná vozidla. Renault chce rovněž přestavět své dodavatelské řetězce a výrobu tak, aby se do roku 2050 stal uhlíkově plně neutrálním. Pokud jde o cíle EU v oblasti klimatu, šéf Renaultu Luca de Meo uvedl: „Podporujeme cíl EU snížit do roku 2030 emise nejméně o 50 % a do roku 2050 už nevypouštět žádné emise CO2.“
 
Renault bude nadále nejen významně snižovat emise vozidel, ale také změní svůj přístup v oblasti nákupu a výroby. Mimo jiné plánuje přeměnit svůj závod v Tanger v Alžírsku na závod s nulovými emisemi a největší francouzský závod ve Flinsu bude postupně integrován do plně regenerativního hospodářství. „Bude to první provoz svého druhu v Evropě,“ slíbil de Meo.
 
Dále de Meo přislíbil, že Renault nastoupí novou cestu ve využití akumulátorů ze starších elektromobilů, protože díky desetiletému prodeji vozidel s elektrickým pohonem má v tomto ohledu největší zkušenosti. Renault už má v provozu 350 000 vozidel s elektrickým pohonem, přičemž model Zoe je dlouhodobě nejprodávanějším elektricky poháněným vozem v Evropě.
 
Orientace na elektrifikaci
Luca de Meo zároveň oznámil, že na rozdíl od některých jiných výrobců Renault letos splní cíle EU v oblasti emisí CO2, a nebude platit žádné penále. Významnou pomocí při tom bude rodina vozidel s hybridním pohonem E-Tec. Současně prohlásil, že již v roce 2022 budou mít všechny nové modely Renault elektrické nebo hybridní verze a v roce 2025 mají tyto varianty představovat 50 % prodeje.
 
Generální ředitel Luca De Meo a ředitel prodeje a marketingu Denis le Vot poté představili dva nové modely, které budou mít zásadní význam v rozšiřování elektromobility - Renault MéganE eVision a Dacia Spring Electric. Renault si s jejich pomocí hodlá i nadále zachovat svoji vedoucí pozici na trhu vozidel s elektrickým pohonem. V roce 2021, devět let po představení modelu Zoe, otevře novou kapitolu své elektrické historie uvedením svého prvního modelu na platformě pro elektrický pohon CMF-EV vyvinuté společně společnostmi Renault, Nissan a Mitsubishi. S touto platformou chce Renault oslovit miliony kupujících.
 
Renault MéganE eVision
Koncept kompaktního elektromobilu se sportovním designem MéganE eVision se má stát základem řady vozů, které budou ziskovější než menší modely jako je Zoe. Definitivní sériová podoba bude představena v roce 2021, ale podle de Mea se navzdory futuristickému vzhledu bude z 95 % shodovat s nyní představeným konceptem. Cílem je vytvořit základ řady modelů stejně jako řada Mégane při svém představení v roce 1995. Od té doby bylo prodáno více než 7 milionů vozů tohoto modelu. Produkční model ovšem nebude náhradou současného Mégane, který byl právě uveden na trh, ale má představovat budoucnost kompaktní kategorie. MéganE eVision má karoserii hatchback, což je nejvíce vyhledávaná podoba osobních aut v Evropě. Vyrábět se bude od roku 2021 ve Francii.
 
Koncept narušuje standardní schémata využívání prostoru - s délkou jen 4210 mm je o 140 mm kratší než současný Mégane ač má o 40 mm delší rozvor náprav 2700 mm. Trakční elektromotor má výkon 160 kW (217 k) a maximální točivý moment 300 N.m. Ultratenký akumulátor má kapacitu 60 kWh a umožní dojezd 450 km podle WLTP.
 
Dacia Spring electric
Skupina Renault s vozy značky Dacia proměnila automobilové trhy. S modely Logan a Dusterpřinesla dvě velké revoluce a s oběma dosáhla obrovský prodejní úspěch. Prodáno už bylo 6,8 milionu Dacií ve 44 zemích. Nyní Dacia slibuje novou revoluci i v elektromobilitě. Dacia Spring Electric má být nejen nejdostupnějším elektricky poháněným automobilem v Evropě, ale také skutečným autem pro všechny jako dostupná alternativa k vozidlům se spalovacími motory.
 
Robustní praktický automobil ve stylu SUV je určen především pro každodenní městský provoz. Proto mu stačí akumulátor s kapacitou 28,6 kWh a dojezd 225 km podle WLTP, resp. 295 km v městském cyklu. Jeho trakční elektromotor má výkon 33 kW (44 k) a největší točivý moment 125 N.m. Vůz dlouhý jen 3734 mm má rozvor náprav 2423 mm. Současně s osobní verzí pro carsharing byla představena i užitková verze Spring Cargo, která pro městské rozvážkové služby nabídne nákladový prostor o objemu 800 l a nosnost 325 kg.
 
Dacia Spring Electric vstoupí na trhy počátkem roku 2021 v rámci carsharingu Zity, který už v Evropě provozuje 1200 elektricky poháněných vozidel. Prodej začne v létě a první dodávky zákazníkům by měly přijít před koncem roku 2021.