name | autoweek.cz
Mercedes se omluvil
04.08.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Reklama dceřiné společnosti Daimleru pro vysocevýkonné vozy AMG, zveřejněná na Twitteru a propagující SUV Mercedes-AMG GLA 45 4Matic, vyvolala bouři nevole.
Při probíhajících diskusích o důsledcích globálního oteplování ve dnech, kdy teploty v Evropě lámou historické rekordy vyvolal Mercedes-Benz na sociální síti Twitter mezi zastánci ochrany ovzduší obrovské pobouření. Na síti určené pro krátká sdělení totiž jako propagaci svého SUV zveřejnil větu: „Pokud by toto léto nebylo dostatečně horké, pak ho Mercedes-AMG GLA 45 4Matic ještě víc zahřeje touto horkou červenou barvou.“ Kromě toho byla uvedena spotřeba paliva 8,5 l/100 km a emise CO2 ve výši 193 g/km. Přitom EU požaduje, aby maximální průměrné flotilové emise CO2 byly pro všechny výrobce prodávající osobní automobily v Evropě 95 g/km.
Vedoucí německé organizace pro ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch prohlásil: „Žádáme nového šéfa Daimleru Olu Källenia, aby okamžitě ukončil toto znevažování ochrany klimatu.“
Kritika přišla i od ministra dopravy Bádenska-Württemberska Winfrieda Hermanna (Zelení): „To je AMG skutečně takové naduté automobilové monstrum? Kdo tyto automobily potřebuje?“
Také další uživatelé Twitteru byli k prohlášení společnosti Daimler velmi kritičtí. Jeden z nich se například zeptal: „Kolik (jak málo) by pravděpodobně spotřebovalo, kdyby bylo postaveno v eticky přijatelné velikosti?“
V důsledku přílivu negativních reakcí na uvedenou reklamu Mercedes-Benz zveřejnil omluvu: „Lidi, opravdu to nebyla naše nejlepší hodina. Upřímně se omlouváme. Usilovně pracujeme na transformaci našeho vozového parku. Usilujeme o CO2-neutrální mobilitu.“ K tomu byl připojen odkaz na iniciativu Ambition2039, plán společnosti Daimler, aby se celý jeho nový vozový park do 20 let stal uhlíkově neutrálním.
Daimler, mateřská společnost Mercedesu-Benz, je v současné době v Německu terčem kritiky. Je vyšetřována Federálním úřadem pro motorová vozidla KBA kvůli použití nezákonných blokovacích zařízení pro vyřazení z provozu systémů pro čištění spalin vozidel se vznětovými motory. Vyšetřování KBA už přinutilo Daimler ke svolání 60 000 SUV GLK do servisů k úpravě softwaru, ovšem počet vozidel, která používají motory používající zařízení pro podvádění při měření emisí, může být až 700 000.
Vedoucí německé organizace pro ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch prohlásil: „Žádáme nového šéfa Daimleru Olu Källenia, aby okamžitě ukončil toto znevažování ochrany klimatu.“
Kritika přišla i od ministra dopravy Bádenska-Württemberska Winfrieda Hermanna (Zelení): „To je AMG skutečně takové naduté automobilové monstrum? Kdo tyto automobily potřebuje?“
Také další uživatelé Twitteru byli k prohlášení společnosti Daimler velmi kritičtí. Jeden z nich se například zeptal: „Kolik (jak málo) by pravděpodobně spotřebovalo, kdyby bylo postaveno v eticky přijatelné velikosti?“
V důsledku přílivu negativních reakcí na uvedenou reklamu Mercedes-Benz zveřejnil omluvu: „Lidi, opravdu to nebyla naše nejlepší hodina. Upřímně se omlouváme. Usilovně pracujeme na transformaci našeho vozového parku. Usilujeme o CO2-neutrální mobilitu.“ K tomu byl připojen odkaz na iniciativu Ambition2039, plán společnosti Daimler, aby se celý jeho nový vozový park do 20 let stal uhlíkově neutrálním.
Daimler, mateřská společnost Mercedesu-Benz, je v současné době v Německu terčem kritiky. Je vyšetřována Federálním úřadem pro motorová vozidla KBA kvůli použití nezákonných blokovacích zařízení pro vyřazení z provozu systémů pro čištění spalin vozidel se vznětovými motory. Vyšetřování KBA už přinutilo Daimler ke svolání 60 000 SUV GLK do servisů k úpravě softwaru, ovšem počet vozidel, která používají motory používající zařízení pro podvádění při měření emisí, může být až 700 000.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz