name | autoweek.cz

Mercedes se omluvil

Mercedes se omluvil

04.08.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Reklama dceřiné společnosti Daimleru pro vysocevýkonné vozy AMG, zveřejněná na Twitteru a propagující SUV Mercedes-AMG GLA 45 4Matic, vyvolala bouři nevole.
Při probíhajících diskusích o důsledcích globálního oteplování ve dnech, kdy teploty v Evropě lámou historické rekordy vyvolal Mercedes-Benz na sociální síti Twitter mezi zastánci ochrany ovzduší obrovské pobouření. Na síti určené pro krátká sdělení totiž jako propagaci svého SUV zveřejnil větu: „Pokud by toto léto nebylo dostatečně horké, pak ho Mercedes-AMG GLA 45 4Matic ještě víc zahřeje touto horkou červenou barvou.“ Kromě toho byla uvedena spotřeba paliva 8,5 l/100 km a emise CO2 ve výši 193 g/km. Přitom EU požaduje, aby maximální průměrné flotilové emise CO2 byly pro všechny výrobce prodávající osobní automobily v Evropě 95 g/km.
 
Vedoucí německé organizace pro ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch prohlásil: „Žádáme nového šéfa Daimleru Olu Källenia, aby okamžitě ukončil toto znevažování ochrany klimatu.“
 
Kritika přišla i od ministra dopravy Bádenska-Württemberska Winfrieda Hermanna (Zelení): „To je AMG skutečně takové naduté automobilové monstrum? Kdo tyto automobily potřebuje?“
 
Také další uživatelé Twitteru byli k prohlášení společnosti Daimler velmi kritičtí. Jeden z nich se například zeptal: „Kolik (jak málo) by pravděpodobně spotřebovalo, kdyby bylo postaveno v eticky přijatelné velikosti?“
 
V důsledku přílivu negativních reakcí na uvedenou reklamu Mercedes-Benz zveřejnil omluvu: „Lidi, opravdu to nebyla naše nejlepší hodina. Upřímně se omlouváme. Usilovně pracujeme na transformaci našeho vozového parku. Usilujeme o CO2-neutrální mobilitu.“ K tomu byl připojen odkaz na iniciativu Ambition2039, plán společnosti Daimler, aby se celý jeho nový vozový park do 20 let stal uhlíkově neutrálním.
 
Daimler, mateřská společnost Mercedesu-Benz, je v současné době v Německu terčem kritiky. Je vyšetřována Federálním úřadem pro motorová vozidla KBA kvůli použití nezákonných blokovacích zařízení pro vyřazení z provozu systémů pro čištění spalin vozidel se vznětovými motory. Vyšetřování KBA už přinutilo Daimler ke svolání 60 000 SUV GLK do servisů k úpravě softwaru, ovšem počet vozidel, která používají motory používající zařízení pro podvádění při měření emisí, může být až 700 000.