name | autoweek.cz

Milion motorů BlueHDi s technologií SCR

Milion motorů BlueHDi s technologií SCR

05.05.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Tento týden opustil montážní linky továrny v Trémery (departement Moselle) miliontý vznětový motor BlueHDi Euro 6.
V Trémery se vyrábí vznětové motory BlueHDi Euro 6 ve dvou zdvihových objemech: 1,6 l (74 a 147 kW) a 2,0 l (110 a 132 kW). Technologie BlueHDi, kterou skupina PSA začala zavádět od září 2013, tedy rok před přijetím normy Euro 6 (září 2014), se nyní používá u všech vznětových motorů Peugeot, Citroën a DS splňujících normu Euro 6.
 
Technologie BlueHDi umožňuje průběžně likvidovat znečišťující látky, které vypouští vznětové motory. Výfukové potrubí je vybaveno třemi mechanismy pro odstraňování emisí: oxidačním katalyzátorem, filtrem pevných částic FAP (DPF) s aditivem, který odstraňuje pevné částice, a systémem selektivní katalytické redukce SCR, který je zabudovaný před filtr pevných částic a likviduje oxidy dusíku (NOx) z výfukových plynů. Skupina PSA podala na technologii BlueHDi přibližně 100 patentů.
 
Továrna v současné době vyrábí denně 7000 vznětových motorů, z toho 5000 motorů o objemu 1,6 l (815 000 motorů od uvedení na trh v roce 2014) a 2000 motorů o objemu 2,0 l (185 000 kusů od září 2013).
 
Ředitel pro hnací ústrojí a podvozky skupiny PSA Christian Chapelle při této příležitosti prohlásil: „Skupina PSA byla prvním výrobcem, který v roce 2000 použil filtr pevných částic, a prvním, který do všech svých vozů začal ve velkém měřítku montovat systém SCR. Milion vyrobených vznětových motorů BlueHDI s nejúčinnějším řešením pro likvidaci znečišťujících látek potvrzuje závazek skupiny PSA nabízet svým zákazníkům udržitelná a čistá řešení mobility.“