name | autoweek.cz

Modernizované Audi A8

Modernizované Audi A8

21.08.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Audi představuje rozsáhlou modernizaci reprezentačního modelu A8. Motory jsou výkonnější a úspornější. Vůz používá nové asistenční systémy a inovativní světlomety Matrix LED.

Modernizovaná podoba Audi A8 bude mít premiéru v září na frankfurtském autosalonu a hned v listopadu se objeví u českých prodejců. Navzdory vylepšené výbavě a výkonnějším motorům se ceny změní jen nepatrně. Ceny modelu pro český trh budou známy v září.

Karoserie je vyrobena téměř kompletně z hliníku. Díky konstrukci ASF (Audi Space Frame) má hmotnost jen 231 kilogramů.

Kapota motoru, maska chladiče Singleframe a přední nárazník dostaly ještě výraznější tvary. Spodní hrana světlometů je rovná. Na německém trhu jsou světlomety LED součástí sériové výbavy všech modelů s motorem V8. Na přání nabízí Audi světlomety s technologií Matrix LED. Dálková světla jsou u těchto světlometů tvořena 25 samostatnými elektroluminiscenčními diodami na každé straně, které lze individuálně zapínat a vypínat nebo ztlumovat v závislosti na situaci. Systém světlometů tak může reagovat velmi precizně na ostatní vozidla a zároveň maximálně osvětlovat vozovku. Mezi další prvky výbavy nových světlometů patří inteligentní světla pro odbočování, světlomety pro denní svícení v novém designu a dynamické ukazatele směru. Systém osvětlení v modelu A8 používá předvídavě data o průběhu trasy z navigačního systému, na jejichž základě mění rozložení světla v reakci na aktuální jízdní situaci. V kombinaci se systémem Navigation plus s MMI touch, dodávaným na přání, používá systém údaje o průběhu trasy uložené v navigačním systému, jako jsou zatáčky a klasifikace silnic.

Zadní světlomety LED v novém modelu Audi A8 jsou nyní plošší. Ve všech modelech s výjimkou S8 jsou v zadním přepracovaném nárazníku uloženy dvě kosočtvercové koncovky výfuku. Úpravy designu završují nové chromované lišty a leskle černé rámy oken. Na výběr je dvanáct barev karoserie, včetně pěti nových odstínů. Kola jsou nabízena s průměrem ráfku až 21 palců.

Audi nabízí pro modely A8 dva zážehové a dva vznětové motory. Jde o 3,0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k), V8 4,0 TFSI s výkonem 320 kW (435 k), vznětový šestiválec 3,0 TDI clean diesel s výkonem 190 kW (258 k) a osmiválec 4,2 TDI clean diesel s výkonem 283 kW (385 k) a točivým momentem 850 N.m.

U motoru 4,0 TFSI při částečném zatížení deaktivuje systém Audi cylinder on demand (COD) čtyři z osmi válců. Nejúspornějším motorem je 3,0 TDI clean diesel, který spotřebuje 5,9 litru nafty na 100 km, což odpovídá 155 g CO2/km. Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6.

Klasické varianty jsou doplněny třemi dalšími verzemi. Vrcholnou je A8 L W12 quattro. Jeho zážehový motor je mimořádně krátký a lehký. Ze zdvihového objemu 6,3 litru poskytuje nejvyšší výkon 368 kW (500 k). Dvanáctiválec disponuje také speciálně upraveným systémem COD, který při nízkém zatížení deaktivuje vstřikování paliva a zapalování v šesti válcích. Vynikající akustický komfort zaručuje aktivní protihlukový systém ANC (Active Noise Cancellation).

Velkým sportovním sedanem je verze S8 s výkonem 380 kW (520 k) poháněný motorem 4,0 TFSI se systémem COD.

Audi A8 hybrid kombinuje zážehový motor 2,0 TFSI a elektromotor. Výsledkem je celkový systémový výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 480 N.m. Lithio-ionový akumulátor uložený v zádi umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem do rychlosti až 100 km/h s dojezdem přibližně 3 km. A8 hybrid spotřebuje v průměru jen 6,3 l/100 km (emise CO2 147 g/km).

Modernizované Audi A8 je sériově vybaveno elektronicky řízenou samočinnou osmirychlostní převodovkou tiptronic a stálým pohonem všech kol quattro.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go je propojen s rozšířenou verzí sériově dodávaného bezpečnostního systému Audi pre sense basic. To samé platí pro Audi side assist. Novinkou v modelové řadě A8 je Audi active lane assist, který v případě nezamýšleného opuštění jízdního pruhu zasahuje mírně do řízení, a parkovací asistent se zobrazováním okolí v rozsahu 360°, který během parkování přebírá řízení. Head-up displej, který je rovněž nový, promítá důležité údaje do zorného pole řidiče na čelní okno. Asistent nočního vidění dokáže nyní rozpoznávat kromě chodců také větší zvířata.