name | autoweek.cz

Modernizovaný Ford Focus

Modernizovaný Ford Focus

30.09.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový Focus se začne prodávat v listopadu. Zákazníci se budou opět rozhodovat mezi pětidveřovým hatchbackem, čtyřdveřovým sedanem a kombi. Jako první model značky Ford v Evropě bude vybaven novým multimediálním systémem SYNC 2.

Ford Focus byl uveden na trh v roce 1998. Od té doby se jich po světě prodalo více než 12 milionů, z toho 6,9 milionu v Evropě, kde Ford vyrobí nový Focus každých 90 sekund. V reakci na rostoucí poptávku po Focusu Ford navýšil výrobní kapacitu a nyní tento model vyrábí v osmi továrnách na čtyřech kontinentech. Montážní závody v Německu, Spojených Státech, Rusku, Číně, Thajsku, Vietnamu, Tchaj-wanu a Argentině mají kombinovanou roční kapacitu 1,5 milionu vozů.

 

Ford pro Focus připravil modernizovaný vzhled v duchu globálního designového slohu One Ford. Dostal novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník i masku chladiče. Při úpravách interiéru vycházel Ford ze zpětné vazby od zákazníků. Reakcí na poznatky uživatelů je intuitivnější rozložení ovládacích prvků a menší počet tlačítek na volantu i na středovém panelu.

 

Nový Focus dostane výkonný a zároveň úsporný zážehový motor 1,5 EcoBoost, nabízený ve variantách 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). V kombinaci se šestirychlostní manuální převodovkou je nová jednotka o 7 % úspornější než dřívější 1,6 EcoBoost s ekvivalentním výkonem. Od roku 2015 bude možné objednávat motor 1,5 EcoBoost také se samočinnou šestirychlostní převodovkou. Nový vznětový motor 1,5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) se samočinnou šestirychlostní převodovkou PowerShift by měl podle předběžných údajů být o 19 % úspornější než dosavadní Focus 2,0 TDCi 85 kW PowerShift. Varianta 110 kW (150 k) s manuální šestirychlostní převodovkou bude o 15 % úspornější než předchozí 2,0 TDCi 103 kW. Oba motory budou rovněž k dispozici od roku 2015. U všech verzí vybavených samočinnými převodovkami si bude zákazník moci objednat řadicí tlačítka na volantu.

 

Zvýšením strukturální tuhosti přední části, přepracováním geometrie zavěšení, zvýšením příčné tuhosti uložení náprav a novým naladěním tlumičů pérování se dosáhlo přesnější ovladatelnosti. Nově bylo rovněž naladěno řízení s elektrickým posilovačem.

Ford v novém Focusu uvádí novinku - systém zesílené stability v příčném směru. Ten monitoruje rychlost jízdy a zásahy řidiče do řízení. Z těchto dat se pak snaží předvídat ztrátu trakce ještě předtím, než k ní skutečně dojde, a s předstihem vyvolat intervenci elektronického stabilizačního systému. Výsledkem je ještě vyšší bezpečnost a plynulost jízdy.

 

Nový Focus bude jako první model značky Ford v Evropě vybaven systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání.

 

Nový Focus nabízí jako první model značky Ford funkci, která umožňuje automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut. Díky doplnění dvou dalších senzorů v zadní části vozu dostane nový Focus navíc funkci příčného parkování, která funguje naprosto stejným způsobem. Zvýšení počtu senzorů umožnilo Fordu nabídnout evropským zákazníkům i další nové systémy, jež pomáhají při vyjíždění z parkovacího místa.

 

Cross Traffic Alert upozorňuje řidiče při couvání na vozidla, která se mohou brzy přiblížit z kterékoli strany. Ford dále vylepšil systém Active City Stop, který v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém sníží točivý moment motoru a začne automaticky brzdit, aby se vyhnul kolizi či alespoň zmírnil její následky. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo 30 km/h.

Focus přináší do Evropy také nový systém autonomního brzdění v krizových situacích, který funguje podobným způsobem jako Active City Stop, má však větší dosah detekce ostatních vozidel a pomáhá řidiči ve vyšší rychlosti, například na dálnici. V případě pohybujících se vozidel činí detekční rozsah systému 8-180 km/h.

 

Nový Focus bude také poprvé vybaven technologií Ford My Key. Ta majiteli umožňuje nastavit omezení maximální rychlosti vozu a omezit hlasitost audiosystému nebo jej zcela zablokovat, pokud řidič či jeho spolujezdec nemají zapnuté bezpečnostní pásy. Systém také může znemožnit deaktivaci bezpečnostních systémů. My Key nalezne využití typicky tehdy, když rodiče půjčují automobil dětem.

 

V nabídce verzí nového Focusu nebude chybět sportovní Focus ST, poprvé jak se zážehovým, tak se vznětovým motorem. Vyznačuje se novým naladěním podvozku i řízení, modernizovanými elektronickými systémy a speciální specifikací pneumatik. Výsledkem jsou ještě pohotovější reakce a vyváženější jízdní projev.