name | autoweek.cz

Modernizovaný Jeep Compass

Modernizovaný Jeep Compass

12.06.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na ženevském autosalonu měl premiéru modernizovaný Jeep Compass v podobě pro region EMEA. Toto kompaktní SUV nabídne kombinaci vyspělého pohonu všech kol a moderního designu dodržujícího ale všechny tradiční znaky vozů Jeep.
Nový Compass znamená klíčový přírůstek v nabídce značky Jeep, který ji umožní posílit své postavení v nejrychleji rostoucím evropském segmentu. Proti konkurenci bude mít výhodu unikátních schopností jízdy v terénu. Nový Compass uvede na trh speciální verze Opening Edition s rozsáhlou výbavou. Jeep Compass se u prodejců objeví letos v létě, předobjednávky na Compass Opening Edition už prodejci přijímají.
 
Interiér nového Jeepu Compass má na středové konzoli dotykovou obrazovku systému UConnect, podle úrovně výbavy. Na středovém tunelu jsou integrovány ovládací prvky voliče převodovky, ovladače systému Selec-Terrain, elektronické parkovací brzdy, startovací tlačítko ESS, ovladač klimatizace a regulace hlasitosti audio systému a také zásuvky pro dobíjení mobilních zařízení. Panel s kontrolními ukazateli je opatřen 3.5“ nebo 7“ informačním LED displejem.
 
Compass nabídne na výběr ze tří systémů UConnect - 5,0“, 7,0“ nebo 8,4“NAV). Systémy UConnect 7,0 a 8,4NAV využívají nové aplikace Apple CarPlay a Android Auto, hands-free telefonování, navigaci a hlasového ovládání řady infotelematických funkcí.
 
Nadstandardní schopnosti jízdy v terénu zajišťují inteligentní systémy stálého pohonu všech kol Jeep Active Drive a Jeep Active Drive Low. Oba zahrnují systém kontroly trakce Jeep Selec-Terrain, který nabízí pět režimů (Auto, Snow, Sand a Mud plus exkluzivní režim Rock pro vrcholnou verzi Trailhawk. Pro ještě lepší off-roadové schopnosti modelu Trailhawk na úrovni Trail Rated systém Selec-Terrain obsahuje podsystém Selec-Speed Control s funkcí Hill-descent Control. Compass využívá odpojitelný pohon zadní nápravy a odpojení rozdělovací převodovky pro snížení spotřeby paliva.
 
Zážehový motor je přeplňovaný 1,4 MultiAir2 Turbo, který v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem 4x2 poskytuje výkon 103 kW (140 k) při 5000/min a točivý moment 230 N.m při 1750/min. S devítistupňovým automatem a pohonem všech kol má tento motor 125 kW (170 k) při 5500/min a točivý moment 250 N.m při 2500/min.
 
Vznětové motory reprezentuje 1,6 MultiJet II, který v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem 4x2 poskytuje výkon 88 kW (120 k) při 3750/min a točivý moment 320 N.m při 1750/min. Druhou variantou, nabízenou v kombinaci s devítistupňovou automatickou nebo šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol je 2,0 MultiJet II. Ten má výkon 103 kW (140 k) při 4000/min a točivý moment 350 N.m při 1750/min. Výkonnější verze motoru 2,0 MultiJet II s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol nabízí 125 kW (170 k).