name | autoweek.cz

MOL otevírá 100. Fresh Corner

MOL otevírá 100. Fresh Corner

07.05.2018 | Ivana Rybecká | Aktuality

U čerpací stanici MOL v pražském Podolí byl otevřen nový, jubilejní stý Fresh Corner.
Občerstvovací koncept, postavený na kvalitní kávě, studeném i teplém jídle a minisupermarketu, slaví svou 100. pobočku v České republice. Do konce roku 2019 by měl být zaveden u všech 187 stanic MOL. Do roku 2020 přibude i většina ze 114 původních stanic Pap Oil, které se současně zbarví dozelena. Strategií firmy je udržet nadstandardní jednotný servis v celé své síti.
 
Posun k non-fuel segmentu
Poprvé byl v Česku Fresh Corner představen v červenci 2015 u pobočky ve Vyškově. Jubilejním stým se může chlubit pražské Podolí. K dubnu letošního roku bylo otevřeno již 24 nových provozoven. Ve střední Evropě je skupina MOL jako celek provozuje již na 500 místech.
 
„Na příkladu Fresh Corneru se potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes v České republice pohybuje již někde kolem 40 % celkových maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ dodává Richard Austen.
 
„S otevřením každého nového Fresh Corneru se vždy pojí kompletní rekonstrukce interiéru. Letos takovou úpravu podstoupí více než 70 čerpacích stanic a do konce roku 2019 by jí měly projít další stanice MOL,“ vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika.
 
Milion prodaných káv měsíčně
Fresh Corner se skládá ze tří základních oblastí. První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel a třetí tradiční prodej potravin.
 
„Naším největším tahounem je bezpochyby chutná káva. Řidiči oceňují například espresso servírované do kvalitního porcelánu a připravované v profesionálních kávovarech z prvotřídních kávových zrn. V nabídce je i několik druhů kávy s sebou ze samoobslužných automatů. Pochlubit se můžeme průměrně až milionem prodaných káv a spotřebou 80 000 litrů mléka do kávy měsíčně,“ upřesňuje Tomáš Lux, ředitel retailu MOL ČR a dodává.
 
Ve Fresh Corneru na dobré jídlo
„Od začátku se koncept vyvíjel a upravoval podle potřeb zákazníků. Do nabídky jsme přidali teplá jídla, optimalizovali jsme tok zákazníků v prodejně nebo jsme v posledních měsících uvedli novou nabídku čerstvých těstovin,“ vyjmenovává Tomáš Lux. V nabídce je dále tradiční jídlo „do ruky“, jako jsou sendviče, toasty a panini, slané a sladké pečivo i několik druhů polévek.
 
„Měsíčně prodáme v průměru 25 tun sendvičů a pečiva. V tomto roce se navíc chceme zaměřit na nové gastroprodukty, mezi které patří například exkluzivní Fresh Corner Donut. Velký potenciál do budoucna vidíme také v sortimentu zdravých potravin,“ uzavírá Tomáš Lux.