name | autoweek.cz

Místo Fabie Combi vývoj malých elektromobilů?

Místo Fabie Combi vývoj malých elektromobilů?

29.08.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Podle informací německých médií Seat přenechá významnou zakázku na vývoj malých elektromobilů koncernu VW ID.1 a ID.2 společnosti Škoda Auto.
Německá média přinesla překvapivou informaci, že se vedení koncernu Volkswagen rozhodlo přenést odpovědnost za vývoj malých elektromobilů ID.1 a ID.2 na společnost Škoda Auto. Doposud byla za jejich vývoj odpovědná španělská dceřiná společnost Seat. U Seatu byl vývoj malých elektromobilů součástí velkého projektu zahrnujícího i výstavbu továrny na akumulátory, zajištění výroby malých elektromobilů i pro ostatní koncernové značky včetně značky Škoda. To vše bylo pojímáno jako součást vládního projektu podpory elektromobility ve Španělsku.
 
Škoda má nově vyvinout několik karosářských variant dvou základních elektrických modelů. ID.1 by měl mít jako praktické městské auto rozměry mezi modely Volkswagen up! (Škoda Citigo) a Volkswagen Polo (Škoda Fabia), tedy s délkou lehce pod 4 m. S kapacitou akumulátoru 27 nebo 34 kWh by měl být dojezd minimálně 200 km. ID.2 by měl být crossover podobný úspěšnému modelu T-Cross. Technici v Mladé Boleslavi by při vývoji měli uplatnit zkušenosti získané při vývoji malého SUV Kushaq pro indický trh kombinující využití špičkové techniky při dosažení příznivé prodejní ceny.
 
V důsledku změny by se uvedení nejmenších elektrických modelů skupiny VW na trh mělo odsunout, ovšem nově slibovaný termín premiéry ID.1 v roce 2024 se neliší od dřívějších termínů uváděných Seatem. O tom, zda se i nadále počítá s výrobou těchto vozidel ve Španělsku zatím není jasné.