name | autoweek.cz

Nikoliv Superb do Emdenu, ale Passat do Kvasin!

Nikoliv Superb do Emdenu, ale Passat do Kvasin!

15.11.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen oficiálně oznámil, že hodlá výrobní závody v Emdenu a Hannoveru předělat na výrobu vozidel s elektrickým pohonem. V souvislosti s tím by se měla výroba Volkswagenu Passat přestěhovat do Kvasin.
Volkswagen reaguje na pokles produkce v závodě v Emdenu, kde se vyrábějí sedany modelové řady Passat a příbuzný model Arteon.  Společně s výrobním závodem v Hannoveru, kde se produkují užitková vozidla řady T6, Crafter electric, pick-upy Amarok a SUV Tiguan, bude do roku 2022 přestavěn na výrobu vozidel s elektrickým pohonem. Do té doby se sníží počet zaměstnanců ze současných 9000 pomocí nabídek na předčasný odchod do důchodu a tím, že se nebudou přijímat žádní noví pracovníci.
 
Emden a Hannover se tak připojí k závodu ve Cvikově. Tím bude v Emdenu a Hannoveru poskytnuta záruka zaměstnání do roku 2028, i když se celkový počet pracovníků sníží. V Hannoveru by se měl vyrábět minibus I.D. Buzz. Výrobní program pro Emden zatím nebyl upřesněn.
 
Závod ve Cvikově Volkswagen přestavuje investicí přes 1 miliardu eur na centrum výroby elektromobilů na bázi platformy MEB a současně největší výrobní závod na elektromobily v Evropě. V roce 2019 odsud vyjede jako první kompaktní hatchback velikosti Golfu a další modely, vč. crossoveru I.D. Crozz, budou následovat od roku 2020, přičemž půjde i o vozy značek Audi a Seat. Na konci roku 2020 by mělo denně ze Cvikova vyjíždět 1500 elektromobilů šesti modelových řad.
 
Nyní vedení koncernu hledá řešení kam postupně přesunout stávající výrobu z Emdenu a částečně i z Hannoveru. Přitom se podle zákulisních informací uvažuje o přesunu výroby modelu Passat z Emdenu do České republiky, konkrétně do závodu v Kvasinách. Přitom ještě před pár dny odboráři z Kvasin hrozili stávkou v obavách, že bude přesunuta výroba modelu Superb z Kvasin do Emdenu. V letošním roce by mělo z Emdenu vyjet 250 000 vozů. Za tři čtvrtletí bylo vyrobeno 127 325 Passatů (o 5,6 % méně než vloni) a 17 751vozů Arteon (vloni v prvním roce výroby to bylo jen 12 770 vozů).
 
Současně s tím musí být rozhodnuto o výstavbě třetího výrobního závodu společnosti Škoda Auto v Evropě vedle Mladé Boleslavi a Kvasin. Podle německého tisku se zvažují především Bulharsko a Turecko.
 
O detailech rozhodne dozorčí rada koncernu při jednání v pátek 16. listopadu.