name | autoweek.cz

Nissan v ČR pracuje na oživení prodeje

Nissan v ČR pracuje na oživení prodeje

15.06.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Prodejci Nissanu v České republice neměli v posledních letech moc důvodů ke spokojenosti. Nová dovozní organizace a její nový tým jim nyní konečně nabízejí optimističtější pohled do budoucna.
Nissan v České republice v předpremiéře představil novou generaci svého evropského bestselleru Qashqai a současně s tím se poprvé představil i tým nového českého dovozce. Při této příležitosti svým prodejcům i médiím nastínil své plány pro nejbližší budoucnost.
 
Distribuci a servis vozidel Nissan i dodávky náhradních dílů a dalších služeb v Polsku, Maďarsku, na Slovensku a v České republice v létě 2019 převzala společnost Grand Auto Central Europe patřící izraelskému holdingu Taavura. V České republice nový importér Nissan Grand Automotive CE KFT zahájil činnost až v říjnu 2019. Zavádění administračního systému a software nového dovozce bylo problematické, takže dodávky nových vozů i náhradních dílů kolabovaly. Do toho na jaře 2020 přišly uzavírky v důsledku pandemie Covid-19.
 
Na podzim 2020 nastoupila do vedení dovozní organizace v ČR Petra Růžičková s cílem vybudovat zcela nový tým a stabilizovat situaci v prodejní síti. Současně ovšem přišla druhá vlna pandemie, takže příležitost k společnému setkání s představiteli prodejců a představení cílů médiím přišla konečně až počátkem června.
 
Dovozní organizace Grand Auto Central Europe sídlí v Budapešti, nicméně zastupující společnosti v jednotlivých zemích, tedy i v České republice, mají mnohem větší autonomii než tomu bylo v nedávné minulosti, kdy byla obchodní činnost Nissanu řízena přímo z Polska, což byl jeden z důvodů problémů značky v České republice.
 
„Naším cílem je vrátit značku Nissan v České republice na místo, kam jednoznačně patří. K tomu bylo potřeba vybudovat zcela nový tým lidí s nadšením pro značku a společně s tím připravit uvedení nových produktů. Nové portfolio značky otevíráme uvedením nového modelu Qashqai, ale chceme se zaměřit i na oživení prodeje nové generace modelu Juke, jejíž příchod v době krize poněkud zapadl. Počátkem roku 2022 uvedeme elektricky poháněný model Ariya a v polovině roku 2022 se přidá nový XTrail. Rovněž se chceme vrátit k nabídce užitkových vozů. Nissan je známý pohonem 4x4 a to platí také pro náš nový tým, který je rovněž 4x4, protože je tvořen čtyřmi ženami a čtyřmi muži,“ řekla nám výkonná ředitelka Nissan Grand Automotive Petra Růžičková.
 
V novém týmu Petry Růžičkové jsou mj. i Bára Bártová, starající se o síť dealerů, Veronika Wohlrabová, která má na starosti marketing a komunikaci, Jiří Hrabák zajišťující prodej, fleet a produkty, a Marcel Příkopa je kontaktní osobou pro servisní síť. Stávající prodejní síť Nissanu v České republice zahrnuje 9 prodejců s 11 provozovnami a 21 značkovými servisy.
 
V roce 2022 chce Nissan prodávat především modely Qashqai (první auta nové generace k českým zákazníkům dorazí z anglického Sunderlandu na podzim se základní cenou 539 000 Kč), přičemž polovina z nich by měla mít mild-hybridní pohon a druhá polovina elektrifikovaný systém e-Power (ten bude uveden počátkem roku 2022), nový Juke, nový X-Trail, který se už v USA prodává pod jménem Rogue, a elektromobil Ariya. Pro zájemce o užitkové vozy přijdou alianční modely LV300 (obdoba Renaultu Trafic) a LV400 (ekvivalent Renaultu Master), zatímco výroba oblíbeného pick-upu Navara v Barceloně pomalu dobíhá a s nástupcem se nepočítá. Nissan v České republice počítá i se speciálním programem pro prodej užitkových vozů a uvedením (resp. návratem) dodávek s elektrickým pohonem e-NV200 nové generace.