name | autoweek.cz

Nová Corsa bude mít hmotnost pod 1000 kg

Nová Corsa bude mít hmotnost pod 1000 kg

16.04.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Úsilí konstruktérů Opelu o snižování hmotnosti pokračuje s novou generací modelu Corsa. Ta bude mít hmotnost až o 108 kg nižší než předchůdce. Nejlehčí pětidveřová verze dokonce bude mít hmotnost pouze 980 kg. Výsledkem bude lepší dynamika a nižší spotřeba.
Od uvedení v roce 1982 bylo v závodech v Zaragoze (Španělsko) a Eisenachu (Německo) vyrobeno více než 13,6 milionů vozů Corsa. Šestou generaci bude možné objednávat už v létě. Veřejnou premiéru bude mít na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Šestá generace Opel Corsa vychází ze zcela nové konstrukce platformy a nosné struktury. Inteligentní lehká konstrukce vychází z využití nejnovějších metod virtuálního vývoje. Ať už se zážehovým, vznětovým nebo poprvé i elektrickým pohonem, všechny verze nové Corsy těží z nižší hmotnosti. Díky tomu se zlepšuje jízdní dynamika a klesá spotřeba paliva i emise.

Nová generace Corsy je prvním vozem značky Opel postaveným na platformě PSA CMP (Common Modular Platform). Platforma CMP poskytuje vysokou míru modularity, umožňující tři délky rozvoru náprav, dvě varianty rozchodů kol a tři různá uspořádání zádě s jednou konstrukcí zadní nápravy. Je také první, která umožňuje i použití elektrického pohonu.

Specifické použití různých druhů oceli a způsobů připojení umožnilo snížení hmotnosti Corsy. To zahrnuje důsledné použití vysokopevnostních a ultravysokopevnostních ocelí, jakož i optimalizaci zatěžovacích drah, spojů, struktury a tvaru.

Ve srovnání s předcházejícím modelem má nosná struktura o 40 kg nižší hmotnost. K nízké celkové hmotnosti přispívají i mimořádně lehké celohliníkové motory spolu s optimalizací konstrukce přední a zadní nápravy. Kompaktní zážehové tříválce mají hmotnost o 15 kg nižší než předchozí generace podobně výkonných čtyřválců.

V segmentu malých automobilů je neobvyklé použití hliníkové kapoty motoru, která, navzdory větším rozměrům, šetří 2,4 kg ve srovnání s ocelovou kapotou předchozí generace. Nová optimalizovaná konstrukce sedadel šetří celkem 10 kg - 5,5 kg vpředu a 4,5 kg vzadu.

V porovnání s předchozí generací má u srovnatelných verzí o 108 kg nižší hmotnost. Jedná se o úsporu hmotnosti kolem 10 %. Přitom má nová generace takřka stejnou délku 406 cm. Nejlehčí verze nové generace se tak dokonce dostala pod magickou hranici 1000 kg - s pětidveřovou karoserií má hmotnost pouze 980 kg.

Šestá generace nabídne mnoho technických řešení dosud používaných u větších a luxusnějších modelů. Příkladem jsou špičkové LED hlavní světlomety využívající systém IntelliLux LED Matrix, které nabídnou parametry, které v segmentu malých aut nemají srovnání.