name | autoweek.cz

Nová generace Lexusu GS se představila v USA

Nová generace Lexusu GS se představila v USA

19.08.2011 | Antonín Matějka | Aktuality

Japonská automobilka Lexus odhalila novou generaci modelu GS na soutěži elegance Concours d’Elégance v kalifornském Pebble Beach.

Nová generace luxusních sedanů řady GS (délka 4,65 m) přináší především modernější a zároveň elegantnější a aerodynamicky propracovanější design karoserie. Zvětšily se i rozměry interiéru ve prospěch cestovního komfortu všech cestujících a přepravní kapacity zavazadlového prostoru. Nový GS nabízí zákazníkům řadu špičkových funkcí i prémiových prvků. Může se přitom opřít o technologie, které tento vůz posouvají za obvyklé hranice třídy luxusních vozů. Klíčovým úkolem konstrukčního týmu bylo navrhnout nové GS tak, aby vznikl výkonný a současně agilní vůz. Přepracovaná podvozková platforma je oproti současnému modelu tužší. Širší rozchod kol, vpředu o 40 mm, resp. vzadu o 50 mm, v součinnosti s přepracovaným systémem odpružení zajišťuje stabilnější postoj a výtečné jízdní vlastnosti při průjezdu zatáčkami. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a čtyřpístkovými hliníkovými třmeny vpředu jsou vybaveny nejmodernějšími elektronickými systémy, které zaručují správné vyvážení brzdné síly a dokonalou kontrolu.  Nový GS 350, který bude prodáván ve Spojených státech (a například i v Rusku a na Ukrajině) pohání zdokonalený vidlicový šestiválec 3,5 l se čtyřmi vačkami a čtveřicí ventilů na válec, používající technologii duálního proměnného časování ventilů (dual VVT-i). Díky výkonu 225 kW (306 k) se jedná o jeden z nejvýkonnějších základních motorů v této kategorii, a současně jediný, který používá přímé i nepřímé vstřikování paliva. GS tak akceleruje z 0 na 60 mph za pouhých 5,7 sekundy a zároveň vykazuje nižší spotřebu paliva než předchůdce. Součástí standardní výbavy je i šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním řazením pomocí pádel pod volantem a sportovním režimem. Převodovka má několik nových vylepšení, jako je např. rychlejší změna převodových stupňů, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení dolů, s podporou čtveřice jízdních režimů nastavitelných novým přepínačem Lexus Drive Mode. Kromě základního režimu Normal jsou k dispozici další nastavení: Režim ECO upravuje mapování škrticí klapky, vyhřívání sedadel a ovládání klimatizace s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva. V režim ECO se podsvícení ukazatelů změní do modrého tónu.  V režimu SPORT S se upravuje mapování škrticí klapky a priorita řazení tak, aby se plně využil výkonový potenciál pohonné jednotky. V režimu SPORT S se podsvícení ukazatelů změní na červené. Režim SPORT S+ (nabízený pro vybrané verze) zlepšuje ovladatelnost sportovním nastavením adaptivního variabilního odpružení, systému řízení a stabilizačního systému (VSC) společně s výkonovým nastavením režimu SPORT S. Návrháři věnovali pozornost každému detailu v interiéru GS, který zhmotňuje pečlivé vyvážený poměr luxusu, technického vybavení a emočně zaměřeného designu. Nové rozvržení dlouhé, pečlivě vymodelované přístrojové desky evokuje v řidiči i předním spolujezdci pocit prostornosti, na kterém má podíl i čisté seskupení středové části nebo nový centrální ovládací displej o vysokém rozlišení, umístěný hluboko v přístrojové desce v blízkosti čelního skla. V interiéru se nyní standardně setkáme s celou řadou prémiových prvků výbavy. Nový energeticky úsporný systém pro automatické řízení klimatizace, označovaný jako S-Flow, dokáže detekovat cestující na zadních sedadlech, a pokud zde nikdo nesedí, soustředí proudění vzduchu pouze do prostoru předních sedadel (novinka v segmentu). Standardní součástí výbavy všech verzí je systém ovládání Remote Touch nové generace, který umožňuje bezproblémové a intuitivní ovládání všech funkcí potvrzovaných jediným stiskem. K vyšší bezpečnosti a pohodlí přispívá i standardně dodávaná zadní parkovací kamera. Velikost zavazadelníku narostla bezmála o 25 procent, přičemž snazší je i přístup do kufru s širším a hlubším otvorem pro nakládání. Multimediální soustava Lexus nové generace nabízí celou řadu standardních funkcí zábavy a konektivity, včetně rozšířených funkcí Bluetooth® s automatickým načítáním seznamu kontaktů a streamování audia. Zájemci o GS se mohou těšit na přehrávání DVD (audio a video), vylepšený zvuk nahrávek v MP3, prostorové ozvučení 5.1 Surround Sound a centrální ovládací displej o úhlopříčce 8\" s vysokým rozlišením, umístěný v horní části přístrojového panelu. Na přání bude mít majitel GS možnost objednat si do svého vozu multimediální displej o úhlopříčce 12,3\" (světové prvenství) s vysokým rozlišením a dělenou obrazovkou. Vyznavači kvalitního zvuku, kteří si potrpí na špičkové parametry reprodukce zvuku, mají možnost zvolit audio soustavu Mark Levinson se 17 reproduktory (7.1 Surround Sound) o celkovém výkonu 835 W.Nový GS stojí na vrcholu třídy s nabídkou 10 airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče a předního spolujezdce. Bezpečnost cestujících lze dále zvýšit pomocí pokročilého přednárazového bezpečnostního systému (výbava na přání), který využívá adaptivní tempomat, schopný upozornit včas na překážky, které by mohly způsobit nehodu. Tento systém vůbec poprvé v této kategorii používá infračervenou kameru ke sledování očí řidiče a jeho kontrole. Mezi další bezpečnostní systémy dodávané na přání patří systém nočního vidění, který zlepšuje viditelnost při jízdě po setmění; „Head Up“ displej s projekcí na přední sklo (HUD); systém monitorování mrtvých úhlů (BSM), schopný odhalit vozidla v mrtvých úhlech vzadu a po boku vozidla; a hlídač jízdních pruhů (LKA) s varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW). GS jako první ve svém segmentu nabízí systém LKA s aktivním zasahováním do řízení (formou mírného stáčení volantu), kdy řidiči pomáhá udržovat správný směr, zatímco systém LDW upozorňuje řidiče v okamžiku, kdy začne nechtěně vyjíždět z daného jízdního pruhu.

Kromě modelu GS 350, představeného v kalifornském Pebble Beach, se brzy představí další verze GS, včetně hybridního provedení 450h a verze F-Sport.