name | autoweek.cz

Nové Audi A3

Nové Audi A3

07.04.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Audi A3 dostalo nové asistenční systémy a nové motory. Novinkou je inovativní ovládací a zobrazovací koncept Audi virtual cockpit. Předprodej nové modelové řady Audi A3 bude na českém trhu zahájen v květnu, první vozy budou zákazníkům předány v létě. Ceny zatím nebyly stanoveny.
Nové Audi A3 má prakticky nezměněné rozměry - délka 424 cm a rozvor 260 cm. Rozsah výkonů šesti nabízených motorů sahá od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). K dispozici bude ve třídveřové verzi, jako Sportback, sedan (Limousine),  Cabriolet i jako sportovní varianta Audi S3. Nabídku variant pohonných jednotek rozšiřují verze Audi A3 Sportback e-tron a Audi A3 Sportback g-tron.
 
Nabídka motorů
Audi nabízí v modelové řadě Audi A3 poprvé tříválec - motor 1,0 TFSI dosahuje nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a nejvyšší točivý moment 200 N.m. Motor 1,4 TFSI COD ultra disponuje systémem deaktivace dvou válců Cylinder on demand, který snižuje spotřebu paliva. Se zdvihovým objemem 1395 cm3 má 110 kW (150 k) a 250 N.m. Nově vyvinutý motor 2,0 TFSI má při 1984 cm3 největší výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 320 N.m.
 
Novým vstupním turbodieselem je 1,6 TDI s výkonem 81 kW (110 k). Čtyřválcový motor 2,0 TDI se zdvihovým objemem 1968 cm3 se nabízí ve dvou výkonových variantách: 110 kW (150 k) a 340 N.m a později ještě 135 kW (184 k) a 380 N.m.
 
Audi A3 má standardně pohon předních kol, pro zážehový motor 2,0 TFSI s výkonem 140 kW (190 k) je k dispozici i pohon všech kol quattro.
 
Na přání dodávaný sportovní podvozek sníží karoserii o 15 mm, u sportovního podvozku S line se světlá výška změní o 25 mm. Na přání nabízí Audi pro mnoho modelů progresivní řízení s elektrickým posilovačem, který je součástí standardní výbavy verze S3.
 
Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron je hybridní variantou s možností vnějšího dobíjení, která kombinuje zážehový motor 1,4 TFSI s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 250 N.m a elektromotor, jenž má 75 kW a 330 N.m. Největší výkon systému je 150 kW (204 k). Nabití lithio-ionového akumulátoru o kapacitě 8,8 kWh trvá ze zásuvky s třífázovým proudem (380 V) přes dvě hodiny.
 
Audi A3 Sportback g-tron
Audi nabízí další alternativní pohon ve verzi A3 Sportback g-tron. Pětidveřový vůz může kromě zemního plynu používat jako palivo také syntetický metan Audi e-gas. S motorem 1.4 TFSI o výkonu 81 kW (110 k) umožňuje díky bivalentní konstrukci dojezd na CNG v kombinovaném cyklu EU více než 400 km a na benzin lze ujet až 900 km.
 
Audi S3
Audi S3 poskytuje ještě vyšší dynamiku díky zvýšení výkonu o 7 kW (10 k) a ve spojení s převodovkou S tronic i točivého momentu. Motor 2.0 TFSI je vyladěna na 228 kW (310 k) a s převodovkou S tronic poskytuje 400 N.m. Verze S3 má specifické elektronické řízení stabilizačního systému ESC a lamelové spojky. Výsledkem je vyšší jízdní dynamika, radost z jízdy a bezpečnost.
 
Interiér
Audi virtual cockpit je inovativní ovládací koncept, kde se zobrazují nejdůležitější provozní informace na HD displeji TFT 12,3“. Řidič může přepínat mezi dvěma režimy. V klasickém jsou přístroje stejně velké jako analogové, v režimu pro informační a zábavní systém dominuje centrální okno, které poskytuje více prostoru navigaci nebo zobrazuje seznamy z nabídky telefonu, rádia a audiosystému.
 
Struktura menu systému MMI byla nově koncipována. Ovládání vychází z konceptu chytrých telefonů. Hlavním prvkem terminálu MMI je otočné tlačítko a vedle něj jsou klopné spínače a tlačítka, jejichž prostřednictvím může řidič procházet nově koncipovanou strukturou menu. Zdokonalené hlasové ovládání nyní rozumí i mnoha formulacím z hovorové řeči.
 
Součástí standardní výbavy je MMI Radio plus s  výsuvným 7“ displejem. Na přání dodávané systémy MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI touch nabízejí ve spojení s modulem Audi connect funkce internetu s připojením prostřednictvím standardu LTE. Nabídka zahrnuje i paušální datový tarif díky e-SIM kartě (embedded SIM), kterou zákazníci obdrží s výbavou Audi connect.
 
Asistenční systémy

V sériové výbavě jsou světlomety Xenon plus, na přání nabízí Audi světlomety LED a poprvé i světlomety Matrix LED.
 
Bezpečnější jízdu zajišťují zdokonalené systémy Audi active lane assist a Audi pre sense front včetně předvídavého systému pro ochranu chodců. Nový asistent pro sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu upozorňuje řidiče na možná nebezpečí při pomalém couvání z příčného parkovacího místa.
 
Novinkou v segmentu je asistent pro jízdu v dopravní koloně, založený na spolupráci mezi adaptivním tempomatem ACC (Audi adaptive cruise control) s funkcí Stop&Go. Na přání dodávaný systém udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a v kombinaci s převodovkou S tronic se po krátce trvajícím zastavení opět automaticky rozjede. Při jízdě rychlostí až 65 km/h na silnicích v dobrém stavu převezme krátkodobě i řízení. Další novinkou je na přání dodávaný nouzový asistent (Emergency Assist), jenž zahájí brzdění až do bezpečného úplného zastavení vozidla, pokud navzdory výstražným upozorněním nebyla rozpoznána žádná aktivita řidiče.