name | autoweek.cz

Nové Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback

24.10.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Čtyřdveřové Gran Turismo Audi A7 Sportback učiní techniku nové generace A8 dostupnější. Má plně digitální systém ovládání, rozsáhlé síťové propojení a částečně hybridní pohon. Druhá generace se bude vyrábět v závodě v Neckarsulmu. Na český trh dorazí v závěru února 2018.
Design druhé generace čtyřdveřového kupé Audi A7 Sportback navazuje na studii Prologue. Karoserie spojuje styl kupé, vnitřní prostor sedanu a variabilitu Avantu. Má výrazné kontury s dlouhou kapotou motoru, dlouhým rozvorem 2926 mm a krátkými převisy (délka je 4969 mm). Dlouhé víko zavazadlového prostoru končí výraznou odtokovou hranou a spoilerem, který se elektricky vysouvá při rychlosti jízdy 120 km/h. Zavazadlový prostor má objem 535 l, se sklopenými opěradly zadních sedadel 1390 l.
 
Světlomety jsou k dispozici ve třech verzích - u střední a nejvyšší úrovně výbavy je 12 světelných segmentů oddělených úzkými mezerami. Vrcholnou verzí jsou světlomety HD Matrix LED s laserovými světlomety Audi. Zadní světlomety jsou tvořeny 13 svislými segmenty.
 
Mildhybridní pohon
V době uvedení na trh bude A7 Sportback k dispozici nejprve s motorem 3,0 V6 TFSI/250 kW (340 k), sedmistupňová převodovka S tronic a pohon všech kol quattro. S ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 s a v kombinovaném režimu spotřebuje 6,8 l/100 km. Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválce i čtyřválce na benzin i naftu.
 
Všechny motory budou standardně vybaveny novým mildhybridním pohonem MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle), který využívá hlavní elektrický okruh s napětím 48 V. Řemenem poháněný spouštěč-generátor BAS (Belt Alternator Starter) je spojený s lithio-ionovými akumulátory. Při zpomalování poskytuje rekuperační výkon až 12 kW. A7 Sportback může jet v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h setrvačností s deaktivovaným motorem, který je spuštěn zařízením BAS. Předvídavě pracující funkce start-stop, spolupracující se standardně dodávanou kamerou, pracuje od 22 km/h.
 
Podvozek
Karoserie je vyrobena s využitím kombinace oceli a hliníku, kde velké díly karoserie jsou z hliníku. Přední i zadní nápravy byly nově vyvinuty, stejně jako progresivní řízení s intenzivní zpětnou vazbou. Zákazníci mají na výběr čtyři varianty nastavení podvozku: konvenční s ocelovými pružinami, sportovní se světlou výškou sníženou o 10 mm, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové pérování s udržováním stálé světlé výšky. Novinkou je na přání dodávané dynamické řízení všech kol, které pomocí šroubu a matice natáčí zadní kola až o 5° v závislosti na rychlosti jízdy.
 
Dynamiku zvyšuje na přání dodávaný sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje točivý moment mezi zadní kola a doplňuje tak pohon všech kol quattro. Stejně jako dynamické řízení všech kol, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení je řízen elektronickou podvozkovou platformou (EFP). Všechny systémy jsou síťově úzce provázány. Řidič může pomocí systému Audi drive select aktivovat různé jízdní režimy.
 
Interiér
V interiéru je horní displej 10,1“, spolupracující se systémem MMI Navigation plus, natočen k řidiči. Díky stylu „černého panelu“ splývá vypnutý displej s přístrojovou deskou. Na horním displeji ovládá řidič informační a zábavní systém. Spodní displej 8,6“, umístěný na asymetrické konzoli středového tunelu, zpřístupňuje ovládání klimatizace, komfortních funkcí a zadávání textu.
 
Nové Audi A7 Sportback navazuje na digitalizaci započatou modelem A8. Do uspořádání interiéru je začleněn nový koncept ovládání Audi MMI touch response, který nahrazuje otočný ovladač i konvenční tlačítka a další ovládací prvky dvěma velkými dotykovými HD displeji.
 
V kombinaci se systémem MMI Navigation plus je vůz vybaven digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem. Na přání Audi nabízí projekční displej (HUD).
 
A7 Sportback přebírá nabídku informačních a zábavních systémů i služeb v oblasti konektivity od modelu A8. Až sedm řidičů si může uložit svá preferovaná nastavení až 400 parametrů do uživatelských profilů. Internetové služby Audi connect byly rozšířeny mj. o služby Car-to-X, které využívají kolektivní inteligenci flotily vozidel Audi.
 
Systémy Audi AI
Řízení usnadní celkem 39 asistenčními systémy, které jsou rozděleny do tří celků: asistenční systémy Audi AI Park (budou uváděny na trh postupně od roku 2018), asistenční systémy City s novým asistentem pro průjezd křižovatkou a asistenční systémy Tour.
 
V průběhu roku 2018 budou k dispozici funkce Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot. A7 Sportback vybavený těmito funkcemi zajede samočinně na parkovací místo nebo do garáže a totéž zvládne i opačným směrem. Řidič může před zahájením parkovacího procesu vystoupit a spustit funkci v aplikaci myAudi App na chytrém telefonu.