name | autoweek.cz

Nové auto pro Nošovice

Nové auto pro Nošovice

07.09.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai ve Frankfurtu představí novou generaci kompaktního hatchbacku i30. Novinka z Nošovic si klade vysoké cíle: zaútočit na elitu evropských aut tohoto segmentu, tedy Volkswagen Golf, Ford Focus a Renault Mégane.

Podstatně vyšší ambice nové generace vozu Hyundai i30, který se pro evropské trhy vyrábí v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, naznačuje už jeho design. Hyundai nejprve zveřejnil skicu a nyní přidal první fotografie.

Nový styl, interně označovaný jako Fluidic Sculpture, nese stejné výrazové prvky jako u vozu střední třídy i40. Je to jak lichoběžníkový tvar masky chladiče, profil předních světlometů a vystupující klenutí oblouků předních blatníků. Odlišná je ale záď, svou robustností trochu připomínající Volkswagen Golf. Její přesnou podobu zatím ale neznáme, i když hodně lze usuzovat z velmi podobného designu asijského modelu Hyundai Grand Avega.

Design vozu vznikl pod dohledem Thomase Bürkleho ve studiu v německém Rüsselsheimu. Tamní technici se rovněž podíleli na vývoji vozu po technické stránce, takže se jedná o skutečně evropský model určený pro evropské zákazníky a vycházející plně vstříc jejich potřebám.

Také interiér nese podobné stylistické prvky jako jiný model, tentokrát ovšem připomíná sportovní vůz Veloster. Z fotografie vrcholně vybavené verze jsou patrný posun k exkluzivitě, což podtrhují některé technické detaily: multifunkční volant s řadou ovládacích prvků, elektrická parkovací brzda, dvouzónová klimatizace a řada informačních a zábavných systémů na středové konzoli včetně navigace.

Z mnohem agresivnějšího designu vozu vyplývá snaha Hyundaie oslovit mladší skupiny kupujících než se dařilo dosud. Chce jim nabídnout auto, které je nejen kvalitní, ale také skvěle vypadá. K tomu samozřejmě přijde ojedinělá nabídka pětileté péče zahrnující kromě plné záruky i bezplatné zajištění asistenční služby a pravidelných kontrolních prohlídek.

U Hyundaie totiž cítí stále ještě velké rezervy právě v tomto nejoblíbenějším evropském segmentu. Hyundaiů i30 se totiž vloni v Evropě prodalo 115 000 kusů, což je jen asi pětina prodeje nejprodávanějšího vozu tohoto segmentu Volkswagenu Golf.

Žádné technické informace o novém voze ani jeho pohonných jednotkách automobilka zatím nezveřejnila. Výroba by v Nošovicích měla začít ještě před koncem letošního roku, stejně jako v St. Petěrburgu, kde se bude tento model vyrábět pro ruský trh. Pro její zvýšení v Nošovicích bude při společné montáži s úspěšným crossoverem i35 a minivanem ix20 spuštěna třetí pracovní směna.

Prodej nového Hyundaie i30 začne až v roce 2012. Během roku 2012 by se měla představit i nová podoba kombi (i30cw) a do roku 2013 se poprvé objeví i třídveřová sportovnější verze, která dosud v nabídce Hyundaie chyběla, zatímco Kia je měla u sesterského modelu cee`d má. Změnu priorit v rámci koncernu dokládá i to, že nová generace Hyundaie i30 přichází dříve, než nová Kia cee`d si musí rok počkat, zatímco v případě první generace tomu bylo naopak, protože první i30 přišel v roce 2007, zatímco cee`d už roku 2006 a stejně tak tomu bylo i nedávno při uvádění modernizovaných verzí obou vozů.

Nová generace modelu i30 by měla významnou měrou dopomoci splnit střednědobý cíl značky Hyundai. Tím je podle jejího evropského výkonného šéfa Allana Rushfortha prodat v roce 2013 v Evropě půl milionu vozů jako první krok k překonání hranice podílu na trhu 5 %, což by se mělo podařit do roku 2015. A pak? \"Naším základním cílem je zařadit se mezi pět nejúspěšnějších automobilek v Evropě,\" říká Rushforth.

Význam modelu i30 pro tyto plány Hyundaie dokládá i změna orientace evropského ústředí v Offenbachu. \"Dříve jsme se chtěli vyrovnat Toyotě, ale nyní si klademe za cíl stavět se v Evropě značkám jako jsou Ford a Opel,\" říká obchodní ředitel Hyundaie pro Evropu Mark Hall.