name | autoweek.cz

Nové BMW řady 5 - pádná odpověď Mercedesu

Nové BMW řady 5 - pádná odpověď Mercedesu

14.10.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Boj o technickou nadvládu v segmentu prémiových sedanů střední třídy přitvrzuje. Nový sedan BMW řady 5 je razantní odpovědí na špičkovou techniku, uvedenou nedávno Mercedesem-Benz třídy E. BMW řady 5 přichází o pár měsíců později, nicméně v Mnichově tvrdí, že je nejpokročilejší na trhu.
Už 7. generace manažerského sedanu BMW řady 5 přijde do prodeje v únoru 2017. Nabídne technické vymoženosti a komunikační systémy převzaté z reprezentativních sedanů řady 7. Nová generace kombi Touring řady 5 se představí v létě 2017 a nedlouho poté i sportovní verze GT.
 
BMW přenáší do řady 5 semiautonomní řízení, bezpečnostní prvky, ovládání telefonu a informačního systému pomocí gest i možnost zaparkovat auto když řidič stojí mimo vozidlo. BMW řady 5 bude v tomto ohledu konkurovat Mercedesu-Benz a jeho špičkovými technologiemi nabitému sedanu třídy E, který přišel do prodeje v tomto roce na jaře. Obě německé značky soupeří v nabídce prvků autonomního řízení a využití nejnovějších elektronických systémů. Současně dokazují, jak velkou mají převahu nad veškerou ostatní konkurencí.
 
Větší, ale lehčí
Nová řada 5 bude o něco větší, než je aktuální vůz, ale má hmotnost o 100 kg menší díky využití lehkých kovových materiálů, například víka zavazadlového prostoru, dveří a střechy z hliníku, ale nikoliv z uhlíkových kompozitů. U BMW tento koncept vylehčené konstrukce označují BMW EfficientLightweight.
 
Sedan je o 36 mm delší než stávající model (4935 mm) při rozvoru náprav prodlouženém jen o 7 mm na 2975 mm. Prostor pro cestující, zejména na zadním sedadle, se ale zvětšil výraznějším způsobem. Větší je i zavazadlový prostor s objemem 530 l.
 
Pohonné jednotky pro uvedení na trh zahrnují novou generaci vznětových i zážehových čtyř- a šestiválců twin-turbo slibujících snížení spotřeby pohonných hmot a umožňující volbu výkonu v rozsahu od 140 do 250 kW (190 až 340 k). Vznětové motory jsou vybaveny systémem selektivní katalytické redukce SCR. Od března 2017 bude k dispozici i plug-in hybrid 530e iPerformance s dojezdem na elektrický pohon 45 km a V8 ve verzi M550i s největším výkonem 340 kW (462 k). Postupně se přidají i další pohonné jednotky včetně V8 pro verzi M5.
 
BMW nabídne i aktivní řízení zadních kol a samozřejmě i verze s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive.
 
Technika z řady 7
Inovativní funkce převzaté z vrcholného modelu řady 7 zahrnuje i head-up displej 3. generace s větší projekční plochou, hlasové ovládání a parkování s ovládáním vozu na dálku.
 
Nejnovější generace ovládacího systému iDrive je vybavena 10,25“ dotykovým displejem. Systémy vozu se ovládají pomocí otočného ovladače, dotykovým displejem, hlasem nebo gesty.
 
Konektivita je spojena s rozsáhlým využitím služeb BMW ConnectedDrive, včetně BMW Connected Onboard. Služby jako On-Street Parking Information (OSPI) a ParkNow uživatelům napomáhají při hledání parkovacích míst.

Další funkce poloautonomního řízení
Mezi nové funkce patří aktivní tempomat, který využívá radar k uzpůsobení jízdy vnějším okolnostem s řízením rychlosti při udržování odstupu od vpředu jedoucího vozu s případným zastavením a opětovným rozjezdem při stání do 30 s. Tento systém bude součástí standardní výbavy.
 
Vůz je rovněž vybaven aktivním udržováním jízdy v jízdním pruhu vedení a asistentem pro jízdu v dopravní zácpě, ovládající funkce vozidla až do rychlosti 210 km/h. V rozmezí rychlostí od 65 do 210 km/h pracuje asistent pro předcházení nárazu do boku - nejprve varuje řidiče a poté automaticky řídí auto tak, aby nedošlo k nehodě.