name | autoweek.cz

Nové logo Renault

Nové logo Renault

08.03.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na sociálních sítích se objevuje nové logo značky Renault. Poprvé se ale objevilo už během lednové akce Renaulution.
Nové logo značky Renault ztělesňuje „Nouvelle vague“, myšlenku nabídnout novou možnost tím, že se do ekosystému přinese něco nového, co je blíže duchu doby a je moderní. Nové logo se nachází se na přední masce prototypu Renault 5. Je to symbol „Nouvelle Vague“ pro Renault, moderní a technologický. Renault vstřebává to, co lidé milovali, a zachází s tím velmi moderně (dans l’air du temps), vůbec ne nostalgicky. Projekt nové identity Renaultu již nějakou dobu probíhá. Grafické studio na něm usilovně pracovalo a generální ředitel Luca de Meo se rozhodl spustit tento nový koncept a odhalit jej během lednové akce Renaulution.
 
Předchozí logo bylo navrženo v roce 1992 a modernizováno v roce 2013. Bylo trochu složité, zatížené vícero efekty a při tisku působilo problémy s čitelností v menší velikosti. Nové logo můžeme určitým způsobem vidět jako dva vzájemně propojené kosočtverce, které stojí jako jeden. Je velmi ucelené a čitelné i ve velmi malé velikosti.
 
Plochý design se vrací u mnoha log. Plochý design („dessin au trait“) už historicky používalo logo diamantu z roku 1946. Nové logo bude nejprve použito v reklamě a kampani Zoe. Bude také uváděno při publikování a pro použití tisku a na akcích, ale nemění se logo u stávajících reklam, pouze u nových kampaní.
 
Nové logo bude postupně použito na výrobcích značky. Počínaje novými modely uvedenými na trh v roce 2022 ponese celá výrobní řada Renault tento nový znak.