name | autoweek.cz
Volkswagen Polo míří do tvrdé konkurence
13.11.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Volkswagen uvádí na český trh šestou generaci modelu Polo. Je to v letošním roce čtvrtá velká premiéra značky - po výrazné modernizaci Golfu a zcela nových modelech Arteon a Tiguan Allspace. Krátce po začátku roku 2018 se přidá ještě malé SUV T-Roc (finalista AutoBest 2018).
Volkswagen se s novým Polem vydává do boje s novou generací malých aut, která využitím nejmodernější techniky překračují zaběhnuté představy o podobě a výbavě malých městských aut (subkompaktů), jako jsou Ford Fiesta nebo Nissan Micra.
Malé hatchbacky byly v prvním pololetí nejvíce prodávaným segmentem v Evropě, zaujímajícím podíl na trhu 21 % při meziročním růstu o 5 %. Růst prodeje byl dosažen navzdory tomu, že dva nejprodávanější modely (Polo a Fiesta) vykázaly vzhledem k obměně generací pokles prodeje, takže je předstihl Renault Clio. Růst segmentu je ovšem menší, než celého trhu. V tom se odráží stále větší příklon kupujících k malým SUV a crossoverům.
Malá auta v Evropě, prodej v 1. pololetí 2017
Ze statistik JATO Dynamics vyplývá, že v tomto segmentu klesl zájem kupujících o vznětové motory na 20 % na úkor benzinu. Hybridní pohon zde nabízí jen Toyota Yaris, u kterého má podíl 17 %, zatímco turbodiesely volily jen 4 % kupujících. Zajímavé je, že v tomto „ženském“ segmentu je plných 94 % vozů vybaveno přímo řazenou převodovkou!
Zájem o tyto malé hatchbacky roste navzdory tomu, že se poměrně výrazně zvyšuje cena prodaných vozů s ohledem na jejich stále bohatší výbavu, pro níž se zákazníci rozhodují. V tomto segmentu totiž většina kupujících nehledí na nejnižší cenu, ale hledá co nejlépe vybavené vozy s nejmodernějšími technickými prvky. K tomu se navíc přidávají rozšiřující se možnosti individualizace vozu.
Malé hatchbacky byly v prvním pololetí nejvíce prodávaným segmentem v Evropě, zaujímajícím podíl na trhu 21 % při meziročním růstu o 5 %. Růst prodeje byl dosažen navzdory tomu, že dva nejprodávanější modely (Polo a Fiesta) vykázaly vzhledem k obměně generací pokles prodeje, takže je předstihl Renault Clio. Růst segmentu je ovšem menší, než celého trhu. V tom se odráží stále větší příklon kupujících k malým SUV a crossoverům.
Malá auta v Evropě, prodej v 1. pololetí 2017
1. | Renault Clio | 184 908 | +6,2 % |
2. | Volkswagen Polo | 171 817 | +2,6 % |
3. | Ford Fiesta | 156 717 | -1,7 % |
4. | Opel/Vauxhall Corsa | 138 877 | -5,9 % |
5. | Peugeot 208 | 132 234 | -4,5 % |
6. | Citroën C3 | 116 515 | +62,5 % |
7. | Dacia Sandero | 108 704 | +15,2 % |
8. | Toyota Yaris | 101 840 | -2,3 % |
9. | Škoda Fabia | 97 555 | +5,2 % |
10. | Seat Ibiza | 64 084 | -5,6 % |
Ze statistik JATO Dynamics vyplývá, že v tomto segmentu klesl zájem kupujících o vznětové motory na 20 % na úkor benzinu. Hybridní pohon zde nabízí jen Toyota Yaris, u kterého má podíl 17 %, zatímco turbodiesely volily jen 4 % kupujících. Zajímavé je, že v tomto „ženském“ segmentu je plných 94 % vozů vybaveno přímo řazenou převodovkou!
Zájem o tyto malé hatchbacky roste navzdory tomu, že se poměrně výrazně zvyšuje cena prodaných vozů s ohledem na jejich stále bohatší výbavu, pro níž se zákazníci rozhodují. V tomto segmentu totiž většina kupujících nehledí na nejnižší cenu, ale hledá co nejlépe vybavené vozy s nejmodernějšími technickými prvky. K tomu se navíc přidávají rozšiřující se možnosti individualizace vozu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz