volkswagen polo míří do tvrdé konkurence | Aktuality | autoweek.cz

Volkswagen Polo míří do tvrdé konkurence

Volkswagen Polo míří do tvrdé konkurence

13.11.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Volkswagen uvádí na český trh šestou generaci modelu Polo. Je to v letošním roce čtvrtá velká premiéra značky - po výrazné modernizaci Golfu a zcela nových modelech Arteon a Tiguan Allspace. Krátce po začátku roku 2018 se přidá ještě malé SUV T-Roc (finalista AutoBest 2018).
Volkswagen se s novým Polem vydává do boje s novou generací malých aut, která využitím nejmodernější techniky překračují zaběhnuté představy o podobě a výbavě malých městských aut (subkompaktů), jako jsou Ford Fiesta nebo Nissan Micra.
 
Malé hatchbacky byly v prvním pololetí nejvíce prodávaným segmentem v Evropě, zaujímajícím podíl na trhu 21 % při meziročním růstu o 5 %. Růst prodeje byl dosažen navzdory tomu, že dva nejprodávanější modely (Polo a Fiesta) vykázaly vzhledem k obměně generací pokles prodeje, takže je předstihl Renault Clio. Růst segmentu je ovšem menší, než celého trhu. V tom se odráží stále větší příklon kupujících k malým SUV a crossoverům.
 
Malá auta v Evropě, prodej v 1. pololetí 2017
1. Renault Clio 184 908 +6,2 %
2. Volkswagen Polo 171 817 +2,6 %
3. Ford Fiesta 156 717 -1,7 %
4. Opel/Vauxhall Corsa 138 877 -5,9 %
5. Peugeot 208 132 234 -4,5 %
6. Citroën C3 116 515 +62,5 %
7. Dacia Sandero 108 704 +15,2 %
8. Toyota Yaris 101 840 -2,3 %
9. Škoda Fabia 97 555 +5,2 %
10. Seat Ibiza 64 084 -5,6 %
 
Ze statistik JATO Dynamics vyplývá, že v tomto segmentu klesl zájem kupujících o vznětové motory na 20 % na úkor benzinu. Hybridní pohon zde nabízí jen Toyota Yaris, u kterého má podíl 17 %, zatímco turbodiesely volily jen 4 % kupujících. Zajímavé je, že v tomto „ženském“ segmentu je plných 94 % vozů vybaveno přímo řazenou převodovkou!
 
Zájem o tyto malé hatchbacky roste navzdory tomu, že se poměrně výrazně zvyšuje cena prodaných vozů s ohledem na jejich stále bohatší výbavu, pro níž se zákazníci rozhodují. V tomto segmentu totiž většina kupujících nehledí na nejnižší cenu, ale hledá co nejlépe vybavené vozy s nejmodernějšími technickými prvky. K tomu se navíc přidávají rozšiřující se možnosti individualizace vozu.