name | autoweek.cz

Nové Subaru XV přichází na český trh

Nové Subaru XV přichází na český trh

02.03.2012 | Antonín Matějka | Aktuality

Novinka japonské automobilky Subaru vycházející z pětidveřového hatchbacku Impreza nabízí tři různé motory, tři úrovně výbavy a především osvědčený pohon všech kol.

Nový pětimístný crossover XV nese nezaměnitelný rukopis současných modelů značky Subaru, který akcentuje sportovní ráz vozu a jeho praktickou využitelnost. Celkové pojetí designu karoserie (vnější rozměry 4450 x 1780 x 1570 mm) je odvážnější a působivější než u Imprezy. Velkou zásluhu na tom jistě má větší světlá výška 220 mm a atraktivně tvarovaná příď s výraznou maskou chladiče a světlomety ve tvaru sokolího oka. Kompaktní vzhled karoserie pak dotvářejí aerodynamicky tvarované nárazníky a čistě řešená záď s výrazným střešním spoilerem. Nové XV zaujme rovněž výrazně tvarovanými podběhy, které jsou vyplněny atraktivními 17palcovými litými koly. Interiér je vysoce funkční, variabilní a komfortní, zavazadlový prostor má objem 380 až 1270 litrů.  V horní části přístrojové desky je uprostřed umístěn multifunkční displej, který má u vyšších stupňů výbavy podobu barevného LCD s úhlopříčkou 4,3“ a rozšířenou funkčností podporující především hospodárnou jízdu. Nabídka zahrnuje rovněž rozmanité audiosystémy a navigační systém včetně hlasového ovládání a rozhraní Bluetooth/iPod/USB pro připojení přenosných zařízení.

Subaru XV přichází na trh s nabídkou tří motorů boxer nové generace, dva zážehové čtyřválce 1,6 l/114 k a 2,0 l/150 k doplňuje dvoulitrový turbodiesel common rail o výkonu 147 koní, který se může pochlubit kombinovanou spotřebou pouhých 5,6 l/100 km. S posledně jmenovaným motorem dosahuje model XV největší rychlost 198 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 9,3 sekundy. Zážehové motory jsou vybaveny manuální převodovkou (5 MT a 6 MT) nebo CVT převodovkou Lineartronic, turbodiesel se bude dodávat výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka s manuální převodovkou je navíc vybavena redukcí Dual Range pro jízdu v terénu či s přívěsem. Všechny modely Subaru XV jsou vybaveny systémem pohonu všech kol, verze s manuálními převodovkami mají mezinápravový samosvorný diferenciál s viskózní spojkou, u modelů s převodovkou Lineartronic je použit aktivní elektronicky řízený systém 4x4. Základní model 1,6 Active stojí 569 000 korun, nejdražší provedení za 829 000 korun nese označení 2,0D Executive.