name | autoweek.cz

Nový Citroën C4 Picasso Technospace

Nový Citroën C4 Picasso Technospace

09.09.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V letňanské Skydive aréně uvedl Citroën na český trh nový Citroën C4 Picasso, první model vytvořený na platformě EMP2. Prezentace byla současně premiérou nového ředitele značky Citroën v České republice, kterým se stal Olivier Parry.

Modelová řada Picasso přinesla značce Citroën velký prodejní úspěch. Od jejího uvedení s modelem Xsara Picasso v roce 1999 se těchto minivanů prodalo přes tři miliony kusů. Jen v České republice to už je kolem 15 000 vozů.

Citroën C4 Picasso je prvním modelem značky postaveným s využitím modulové nové platformy PSA EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Parametry této platformy umožnily vytvořit mimořádně prostorné auto a současně dosáhnout úspor hmotnosti. V kombinaci s úsporami hmotnosti dosaženými použitím vysokopevnostních ocelí v nosné struktuře a novými technologii se proti předchozí generaci podařilo dosáhnout snížení o 140 kg.

Pro vůz Citroën C4 Picasso je charakteristický velký prosvětlený vnitřní prostor ve stylu loftu kterého bylo docíleno díky panoramatickému čelnímu sklu. Vnější podoba vozů zaujme světlomety s technologií LED, vyráběnými v České republice společností Varroc.

Vůz nabízí plně dotykové uživatelské rozhraní se 7“ displejem (tabletem) se sedmi tlačítky, jehož prostřednictvím se ovládají všechny komfortní funkce ve voze.

Objem zavazadlového prostoru je nadprůměrný - 537 l resp. 630 l při posunutí zadních sedadel do přední polohy. Významnou předností pro zájemce o rodinné auto je v porovnání s konkurencí možnost na tři sedadla ve druhé řadě umístit tři plnohodnotné dětské sedačky.

V České republice je nový Citroën C4 Picasso nabízen se dvěma zážehovými motory, oba jsou výsledkem spolupráce s BMW Group, a dvěma turbodiesely včetně mikrohybridních verzí e-HDi s technologií Stop & Start. V nabídce je i robotizovaná (zde ji říkají pilotovaná) převodovka ETG6 (Efficient Tronic Gearbox), což je modernizovaná verze převodovky BMP6 vybavená novými funkcemi. Nejúspornější verze 1,6 e-HDi 90 ETG6 Airdream se chlubí spotřebou pouze 3,8 l/100 km (emise CO2 98 g/km). U Citroënu ale očekávají největší zájem o výkonnější variantu 1,6 e-HDi 115. Ke konci roku se v nabídce objeví i první motor splňující emisní standard Euro 6 Blue HDi 150.

Zákazníci mohou vybírat ze čtyř úrovní výbavy. Už základní Attraction má ve standardu dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s MP3, hands free startování vozu, čelní, boční a hlavové airbagy, ESP a ABS, ITC (Intelligent Traction Control), automatickou elektrickou parkovací brzdu, 7“ dotykový displej, Connecting box, elektricky ovládaná okna předních a zadních dveří, programovatelný tempomat a omezovač rychlosti a kožený volant.

Pro Citroën C4 Picasso se i v České republice nabízí systém Citroën eTouch, zahrnující tísňové volání Citroën s lokalizací vozu (tj. systém eCall, jehož funkčnost v ČR zabezpečuje ÚAMK), asistenční volání, volbou ochrany životního prostředí EcoDriving a virtuální servisní knížku.

Citroën C4 Picasso se vyrábí ve španělském závodě PSA ve Vigu. Přichází na český trh s  cenou základní verze Attraction 1,6 VTi 120 454 900 Kč resp. 399 900 Kč s bonusem 55 000 Kč na protiúčet za starý vůz (bonus může být až 75 000 Kč).