name | autoweek.cz

Nový Civic - už 10. generace

Nový Civic - už 10. generace

20.09.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová Honda Civic 10. generace slibuje zásadní posun v segmentu kompaktních automobilů, protože má za sebou nejdelší program vývoje jednoho modelu v historii společnosti.
Civic je klíčový model Hondy v Evropě. Proto se tým konstruktérů zaměřil na dynamickou renesanci tohoto modelu s novým přístupem k pojetí karoserie, aerodynamice a ke konstrukci podvozku.
 
Civic těží ze 40leté tradice automobilu pro všechny a pro celý svět se sportovním designem, všestrannou praktičností a zaměřením na atraktivní jízdní dynamiku. Sportovní charakter modelu Civic vyjadřuje jeho silueta. Hatchback je o 30 mm širší a o 130 mm delší s rozvorem delším o 30 mm než předchozí verze pětidveřového modelu. Je také o 20 mm nižší. Objem zavazadlového prostoru 478 l je jedním z největších ve třídě.
 
Nový Civic byl od základu technicky přepracován. Dostal novou platformu i lehkou a velmi tuhou nosnou strukturu karoserie. Přední zavěšení je se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem. Zcela víceprvkové zavěšení s tuhým pomocným rámem je nové.
 
Nový Civic Hatchback je prvním modelem Hondy v Evropě poháněným tříválcem 1,0 l a čtyřválcem 1,5 l. Oba motory VTEC Turbo jsou zážehové a přeplňované turbodmychadlem. Oba budou k dispozici buď s nově zkonstruovanou šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se samočinnou CVT. Litrový motor má výkon 95 kW (129 k) při 5500/min a maximální točivý moment 200 N.m (s převodovkou CVT 180 N.m). Větší čtyřválcový 1,5 l motor má 134 kW (182 k) při 5500/min a točivý moment 240 N.m (220 N.m s převodovkou CVT ).
 
Druhá generace multimediálního systému Honda - Connect 2 integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto. Honda Sensing je systém technologií rozšířené bezpečnosti a podpory řidiče, který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu. Nový 7“ barevný displej TFT-LCD DII (Driver Information Interface) zaujímá největší část přístrojové desky. Obsahuje velký digitální tachometr a rychloměr. Součástí displeje DII je velká plocha, na níž může řidič přepínat různé informační obrazovky, mimo jiné navigační pokyny, zobrazení textu SMS a e-mailů doplněné o hlasem aktivované odpovědi.
 
Honda SENSING je systém technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče, který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu Civic. Obsahuje následující aktivní systémy:
- Systém pro zmírnění následků nehody (Collision Mitigation Braking System, CMBS)
- Varování před čelní srážkou (Forward Collision Warning, FCW)
- Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (Lane Departure Warning, LDW)
- Zabránění sjetí z vozovky (Road Departure Mitigation, RDM)
- Systém pro udržování jízdy v jízdním pruhu (Lane Keeping Assist System, LKAS)
- Adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC)
- Inteligentní rychlostní asistent (Intelligent Speed Assistance, ISA)
- Inteligentní adaptivní tempomat (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC).
 
Hlavní globálním výrobním závodem 10. generace modelu Civic hatchback se stane HUM (Honda of the UK Manufacturing).