name | autoweek.cz

Nový Hyundai Tucson na český trh

Nový Hyundai Tucson na český trh

10.07.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na český trh přichází zcela nové SUV Hyundai Tucson. Nový model navazuje na úspěšné kompaktní SUV Hyundai ix35. Všechny varianty pro evropský trh budou opět vyráběny ve výrobním závodě HMMC ve slezských Nošovicích.
Hyundai Motor dodal evropským zákazníkům od roku 2001, kdy byl zahájen prodej první generace modelu Santa Fe, více než 1,2 milionu vozů SUV, které od roku 2009 nesly nové jméno ix35 a od roku 2011 se vyrábějí v Nošovicích. V roce 2014 se modely SUV podílely na celkovém prodeji značky Hyundai v Evropě z více než 25 %.
 
Zcela nový Tucson byl vyvinut ve vývojovém a testovacím zázemí značky Hyundai v Německu na kompletně nové platformě. Vozy Tucson se pro Evropu vyrábějí v Evropě ve výrobním závodě HMMC v České republice.
 
Vůz dlouhý 4475 mm má dlouhý rozvor (2670 mm). Zavazadlový prostor má objem 513 l, který lze sklopením zadních sedadel zvýšit na maximální hodnotu 1503 l.
 
Zcela nový skelet karoserie obsahuje 51 % dílů z ultravysokopevnostní oceli, která zvyšuje jeho tuhost v krutu až o 48 % a přispívá k vyšší odolnosti při nárazu. Dodatečné dráhy pro rozvádění nárazové energie byly vytvořeny optimalizací propojení jednotlivých částí karoserie, například v oblasti nosníku přístrojové desky a střešních sloupků A. Nové boční výztuhy ve dveřích z vysokotažné oceli umožňují ještě rovnoměrnější rozvádění nárazových sil.
 
Tucson je nabízen se dvěma zážehovými motory 1,6 GDI/97 kW (132 k) a 1,6 T-GDI/130 kW (177 k) a třemi vznětovými 1,7 l/85 kW (115 k), 2,0 l/100 kW (136 k) a 2,0 l/136 kW (185 k).
 
Nový přeplňovaný motor 1,6 T-GDI s výkonem 130 kW poskytuje maximální točivý moment 265 N.m od 1500 do 4500/min a lze jej kombinovat s šestirychlostní přímo řazenou nebo poprvé i se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou 7DCT.
 
Turbodiesel o výkonu 115 k poskytuje maximální točivý moment 280 N.m od 1250 do 2500/min. a je nabízen výhradně s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, pohonem předních kol a systémem stop-start. Dvoulitrový turbodiesel je nabízen ve dvou výkonových verzích. Základní má výkon 100 kW a maximální točivý moment 373 N.m při 1500 až 2500/min. Výkonnější verze se 136 kW má maximum točivého momentu 400 N.m od 1750 do 2750/min. Obě varianty jsou vybaveny bezúdržbovým zásobníkovým katalyzátorem pro snižování emisí NOx.
 
Zážehový motor 1,6 T-GDI a vznětový motor 2,0 l mohou být kombinovány se systémem pohonu všech kol. Při normální jízdě je na přední kola přenášeno 100 % točivého momentu a v závislosti na provozních podmínkách může být na zadní kola automaticky přenášeno až 50 %. Volitelný režim Lock mění rozdělení točivého momentu na 50:50 % pro zvýšení stability při rychlosti jízdy až 40 km/h.
 
Nový podvozek pro evropskou verzi modelu Tucson byl vyvinut pro evropské zákazníky se zaměřením na jízdní komfort bez kompromisů v oblasti jízdní dynamiky. Nové řízení s elektrickým posilovačem MDPS (Motor-Driven Power Steering) je vybaveno nově vyvinutým softwarem a elektromotorem na hřebenové tyči.  Přední náprava se vzpěrami McPherson má nové dorazové pružiny. Pomocný rám je připevněn ke karoserii prostřednictvím čtyř pouzder, která zvyšují komfort a zamezují přenosu hluku a vibrací. Optimalizovaná zadní náprava je s víceprvkovým zavěšením. Stejně jako vpředu je i zadní pomocný rám izolován od karoserie čtyřmi pouzdry. Horní a spodní závěsná ramena jsou delší v zájmu optimalizace jízdních vlastností.
 
Chování vozu při průjezdu zatáčkou vylepšuje vyspělý systém řízení trakce v zatáčkách ATCC (Advanced Traction Cornering Control), který kombinuje variabilní rozdělování točivého momentu, systémem pohonu všech kol 4WD a stabilizační systém ESC. V případě nedotáčivosti je vyšší točivý moment přenášen na zadní nápravu, zatímco přibrzdění vnitřního kola zvýší ochotu vozu zatáčet. Nová funkce DMS (Drive Mode Select) u modelů se samočinnou nebo dvouspojkovou převodovkou (AT/7DCT) nabízí zákazníkům dva jízdní režimy – Normal a Sport – s odlišnou charakteristikou pro řízení a řazení převodovky.
 
Ergonomický design interiéru umožňuje intuitivní ovládání. Panel přístrojů je umístěn blíž k čelnímu oknu, aby byla zajištěna vynikající čitelnost a minimální odvádění pozornosti. Středové konzoli vévodí velký 8“ displej pro novou generaci navigačního systému, která je více než třikrát rychlejší než předchozí verze. Nový navigační systém se dodává se sedmiletým předplatným služeb TomTom LIVE včetně služeb TomTom Traffic, Places, Speed Cameras a Weather.