name | autoweek.cz

Nový Lexus LC 500 na autosalonu v Detroitu

Nový Lexus LC 500 na autosalonu v Detroitu

14.01.2016 | Antonín Matějka | Aktuality

Japonská automobilka Lexus představila na autosalonu v Detroitu zcela nové sportovní kupé LC 500 vybavené vidlicovým osmiválcem 5,0 litru o výkonu 467 koní.
Stylistické ztvárnění nového luxusního kupé LC 500 vychází z konceptu LF-LC a jeho ústředním bodem je opět výrazně tvarovaná vřetenovitá maska chladiče. Ryze sportovní ráz vozu podtrhují jeho aerodynamické linie a funkční doplňky - zadní difuzor, aktivní zadní spoiler či masivní kola o rozměru 20 nebo 21 palců. Interiér vozu odráží dynamický design karoserie a je co nejvíce orientován na řidiče. Tomu odpovídá nejen ergonomie přístrojové desky, ale i poloha řidiče za volantem v blízkosti těžiště automobilu a prakticky každičký detail, včetně řadicích pádel pod volantem z hořčíkové slitiny. O zábavu na palubě vozu se starají prémiové audiosystémy Pioneer či Mark Levinson, nad bezpečností posádky bdí multifunkční systém Lexus Safety System+.
LC 500 je vůbec prvním vozem Lexus, jenž bude využívat zbrusu novou podvozkovou platformu určenou pro prémiové vozy s pohonem zadních kol, která se doposud neobjevila u žádného jiného vozu značky, a jež je součástí nové globální architektury GA-L pro prémiové modely Lexus. Klíčové vlastnosti tohoto nového kupé budou zároveň předobrazem budoucích vozů Lexus s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Díky promyšlené konstrukci skeletu karoserie s vysokou torzní tuhostí, propracované geometrii zavěšení kol typu multilink a optimálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní poháněnou nápravu v poměru 52:48 by měl nový LC 500 patřit mezi nejagilnější a zároveň nejkomfortnější vozy své kategorie.
Atmosférický vidlicový osmiválec  o objemu 5 l známý z modelů RC F a GS F disponuje  již zmíněným výkonem 467 koní a točivým momentem s maximem 527 N.m. V součinnosti s elektronicky řízenou desetistupňovou samočinnou převodovkou poskytuje vozu impozantní zrychlení ( 0 až 96 km/h za méně než 4,5 s) a fantastickou zvukovou kulisu ve vysokých otáčkách.