name | autoweek.cz

Nový motor Ford EcoBlue 2,0

Nový motor Ford EcoBlue 2,0

03.05.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ford EcoBlue představuje novou generaci vznětových motorů pro užitkové vozy značky Ford se systémem selektivní katalytické redukce.
Do užitkových vozů Ford Transit a Transit Custom přichází zcela nový technicky vyspělý vznětový motor Ford EcoBlue o zdvihovém objemu 2,0 l s nižší spotřebou paliva, vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách a prodlouženými intervaly údržby.
 
Nový motor EcoBlue 2,0 l využívá zcela novou architekturu, která vytvoří základ další generace úsporných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Pro splnění normy Euro VI s ohledem na emise NOX dostal systém selektivní katalytické redukce prostřednictvím činidla AdBlue.
 
Zájemcům o modely Transit a Transit Custom bude motor 2,0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW (105, 130 a 170 k). Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 % v 1250/min) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou.
 
Ve srovnání s dosavadním motorem 2,2 TDCi má až o 13 % menší spotřebu paliva a příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. Provozovatelé vozů Transit a Transit Custom ocení i prodloužený servisní interval na až 60 000 km nebo dva roky.
 
Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit vybavené systémem Auto-Start-Stop mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 %.