name | autoweek.cz

Nový obchodní model Opelu pro ČR a SR

Nový obchodní model Opelu pro ČR a SR

17.04.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Importním partnerem bude jmenována společnost Emil Frey Group. Jde o logický krok při sjednocování obchodní strategie PSA Group, protože Emil Frey Group v dubnu 2016 převzala zastoupení značek Peugeot, Citroën a DS pro Českou republiku.
Opel dále rozvíjí svou obchodní strategii na vybraných evropských trzích v zájmu dosažení vyšší agility, flexibility a efektivity, tedy tak, jak předpokládá strategický plán Pace!. Pro podporu dalšího růstu plánuje Opel rozvíjet své podnikatelské aktivity v České republice a na Slovensku prostřednictvím skupiny Emil Frey Group jako lokálního nezávislého importního partnera. Odpovídající kontrakt byl právě podepsán.
 
Po završení plánované transakce se skupina Emil Frey Group stane velkoobchodním dovozcem pro uvedené trhy a bude rozvíjet obchodní aktivity Opelu v České republice a na Slovensku. Současní zaměstnanci společnosti Opel budou převedeni podle platných zákonů, a to nejpozději ke dni dokončení transakce.
 
Tato transakce, spojená se zavedení nového obchodního modelu, je podmíněna oficiálním schválením příslušných orgánů, které se zabývají antimonopolní agendou.
 
„Toto rozhodnutí je v souladu s cíli našeho strategického plánu Pace!, díky němuž budou naše prodejní aktivity ve vybraných evropských zemích agilnější, efektivnější a konkurenceschopnější. Skupina Emil Frey Group je v současné době velmi důležitým partnerem Opelu pro maloobchodní prodej na mnoha evropských trzích. Díky této smlouvě se skupina Emil Frey stane importním partnerem, který bude odpovědný za Českou republiku a Slovensko. Jsme přesvědčeni, že v tomto nastavení bude naše značka v České republice a na Slovensku ještě úspěšnější,“ říká výkonný ředitel společnosti Opel/Vauxhall odpovědný za prodej, poprodejní služby a marketing Xavier Duchemin.
 
Společnost Emil Frey Group je rodinná švýcarská firma se sídlem v Curychu, kterou v roce 1924 založil automechanik Emil Frey. Společnost podniká v automobilovém průmyslu, specializuje se na velkoobchod, maloobchod, financování, leasing, logistiku a také na obchod s automobilovými díly. Společnost, která zajišťuje obchodní aktivity řady značek v různých evropských zemích, zaměstnává asi 22 000 lidí.
 
Opel prodal v ČR a SR v roce 2018 asi 12 000 automobilů. Díky nově nastavené organizaci tato tradiční německá značka chce v příštích letech v tomto regionu profitabilně růst. Stávající organizační struktura importu byla vytvořena ještě v době, kdy Opel/Vauxhall byl součástí koncernu General Motors. Ten prodal značky Opel a Vauxhall skupině PSA v březnu 2017.