name | autoweek.cz

Nový Opel Insignia Grand Sport

Nový Opel Insignia Grand Sport

08.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Poté, co se nová Insignia Grand Sport představila jako Vauxhall následuje i její podoba pod značkou Opel. Opel Insignia Grand Sport narostla, takže je s délkou 4897 mm dokonce o 36 mm delší než Škoda Superb.
Insignia Grand Sport používá zcela novou platformu - 2. generaci architektury GM Epsilon (E2). Díky pozměněným proporcím má prostornější kabinu a po stránce aerodynamiky patří ke špičce své třídy s koeficientem aerodynamického odporu Cx = 0,26. Optimalizací prostorového uspořádání vozu a díky využití lehkých materiálů v konstrukci se podařilo snížit celkovou hmotnost až o 175 kg, přičemž jen samotná nosná struktura karoserie je lehčí o 60 kg.
 
Nový model je vybaven hi-tech prvky, jakými jsou např. moderní systém pohonu všech kol se systémem aktivního rozdělování (vektorování) točivého momentu na jednotlivá kola nebo osmirychlostní automatická převodovka.
 
Kromě toho si nový Opel Insignia Grand Sport přiváží dalších technické inovace, jako například adaptivní světlomety IntelliLux LED, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist, projekční Head-up displej, prostorový kamerový systém se záběrem 360°, prémiová přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR, vyhřívání zadních sedadel či elektricky vyhřívané čelní sklo.
 
Nechybí samozřejmě ani nejmodernější systémy infotainmentu a prvky konektivity, jako jsou systémy IntelliLink a Opel OnStar.
 
„Insignia Grand Sport má všechny atributy úspěšného menšího sourozence Astra a posouvá jeho přednosti na vyšší úroveň. Žádný jiný model této třídy se nemůže pyšnit tolika moderními technologiemi jako nová Insignia. Je to Grand Sport vůz v tom nejlepším slova smyslu,” říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva automobilky Opel.
 
Opel Insignia Grand Sport bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v březnu 2017. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června 2017.
 
Více o technických inovacích nové Insignie Grand Sport zde.
 
Top 10 střední třídy v Evropě za 1. pololetí 2016 a porovnání s rokem 2015
poř. vůz 1. pol. 2016 1. pol. 2017 2016/2015
1. Volkswagen Passat 111 665 111 313 +0,3 %
2. Audi A4 85 467 66 116 +29,3 %
3. BMW 3 75 434 73 670 +2,4 %
4. Mercedes-Benz C 74 998 85 619 -12,4 %
5. Škoda Superb 47 808 24 363 +96,2 %
6. Opel/Vauxhall Insignia 41 191 49 243 -16,4 %
7. Ford Mondeo 40 917 41 216 -0,7 %
8. Volvo V60 22 094 21 894 +0,9 %
9. Peugeot 508 22 068 24 474 -9,8 %
10. BMW 4 Gran Coupe 19 321 17 006 +13,6 %