name | autoweek.cz

Nový Renault Mégane jde do prodeje

Nový Renault Mégane jde do prodeje

10.03.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Také Renault se u svého kompaktního bestselleru Mégane vydal směrem k prémiovosti. Konkurence mezi hatchbacky nižší střední třídy přitvrzuje, ale Renault Mégane se v ní rozhodně neztratí, protože přichází s několika unikátními inovacemi.
Po prodeji 6,6 milionu vozů prvních tří generací Renault uvádí zcela nový Mégane. Přichází do mnohem tvrdší konkurence než jeho úspěšní předchůdci - nejen co se týče většího počtu značek, včetně příchodu těch prémiových, ale i kvůli příchodem crossoverů. I přes velký nástup crossoverů zůstávají i nadále hatchbacky a kombi nejprodávanějšími karosářskými variantami v segmentu kompaktních vozů, přičemž jejich prodej dlouhodobě stále roste.
 
Prodloužený rozvor (2669 mm) u nového Mégane vytváří při délce 4359 mm větší vnitřní prostor a dodává větší stabilitu. Nosná struktura karoserie vykazuje mnohem větší tuhost, což se projevuje ve snížení hluku pronikajícího do interiéru. K tomu dopomáhá i větší tloušťka oken a účinnější výplně ve dveřích. Pocitu komfortní jízdy napomáhají i kvalitní měkčené materiály použité v interiéru. Zavazadlový prostor má objem 384 l.
 
Inovativní systémy z vyšších tříd
Základem vozu je modulární alianční platforma CMF-C/D (Common Module Family), což umožňuje využití stejných systémů jako exkluzivní modely Talisman a Espace.
 
Nový Mégane nabízí technické inovace, s nimiž se v nižší střední třídě nesetkáme, především řízení všech kol 4Control (ve verzi Mégane GT), poskytující vozu jedinečnou ovladatelnost při rychlé jízdě i mimořádnou obratnost v městském provozu.
 
K tomu se přidává barevný projekční displej (HUD), 7“ TFT displej na místo přístrojového panelu a vynikající konektivita se 7“ horizontálním displejem nebo s multimediálním a navigačním systémem R-Link 2 kombinovaným s vertikálním 8,7“ zabudovaným tabletem. Jeho prostřednictvím lze ovládat i personalizaci prostřednictvím systému Multi-Sense, která řidiči umožňuje individualizaci nastavení, takže poskytuje pět variant osvětlení, pěti jízdních režimů (Neutral, Sport, Comfort, Individuální - Perso, Eco) a dokonce i tři režimy zvuku motoru. Nejmodernější asistenční systémy jsou soustředěny do systému řízení ADAS. To vše už známe z modelů Talisman a Espace, ale v kompaktním voze mají tyto systémy premiéru.
 
Renault Mégane GT
Mégane GT je sériově vybaven sportovním podvozkem, který byl vyladěn sportovní divizí Renault Sport. Podvozek využívá specifické díly: pružiny, tlumiče, stabilizátory, prvky řízení a brzdové kotouče s větším průměrem. Mégane GT poskytuje čtyři nastavení režimu jízdy (Sport, Neutral, Comfort a Perso).
 
Systém 4Control při rychlosti pod 80 km/h v režimu Sport a pod 60 km/h v ostatních režimech natáčí zadní kola do opačného směru než přední. Vůz tak získává vlastnosti charakteristické pro automobil s kratším rozvorem. Ve vyšší rychlosti se zadní kola natáčejí ve stejném směru jako přední, což naopak vytváří pocit řízení vozidla s delším rozvorem. Řidič tak v zatáčkách získá pocit vyšší bezpečnosti a jistoty.
 
Pohonné jednotky
Motory nového Mégane jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi, např. systémem Stop&Start (vyjma motoru SCe 115), přímým vstřikováním benzinu nebo ocelovými písty. Nabídka zážehových motorů zahrnuje přeplňované čtyřválce 1,2 l Energy TCe 100 s výkonem 74 kW (100 k) a točivým momentem 175 N.m a Energy TCe 130 s 97 kW (130 k) a 205 N.m. Nepřeplňovaný motor 1,6 l SCe 115 (84 kW/115 k, 156 N.m) bude nabízen až v průběhu prvního pololetí roku 2016.
 
Vznětové motory v nabídce jsou 1,5 l Energy dCi 90 (66 kW/90 k a 220 N.m), 1,5 l Energy dCi 110 (81 kW/110 k a 260 N.m) a 1,6 l Energy dCi 130 s výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 N.m.
 
Pouze pro Mégane GT je určen turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor 1,6 l Energy TCe 205 se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou EDC o 151 kW (205 k) a 280 N.m. V červnu 2016 doplní nabídku motorů u nového Mégane GT vznětový motor 1,6 l Energy dCi 165 Twin-Turbo o výkonu 118 kW (165 k) a s točivým momentem 380 N.m.
 
Začátkem roku 2017 nabídku pohonných jednotek doplní Hybrid Assist. Jeho základem je vznětový motor Energy dCi 110 podporovaný při akceleraci v určitých situacích, především při nízkých otáčkách, elektromotorem. Hybrid Assist pracuje se 48 V akumulátorem, který se dobíjí rekuperací energie při zpomalování a brzdění.
 
Základní cena
Základní verze Mégane Life SCe 115 přijde na 339 900 Kč. V jeho výbavě je mj. klimatizace, rádio s Bluetooth, elektricky ovládaná přední okna a vnější zrcátka, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, denní osvětlení LED a palubní počítač.
 
Mégane se vyrábí ve Španělsku v modernizovaném závodě v Palencii, který vyrábí i model Kadjar. S nabídkou třídveřového kupé ani otevřené verze vzhledem k malým objemům prodeje těchto variant se nepočítá. Kombi Mégane Grandtour se dostane do prodeje ještě do konce letošního roku.