name | autoweek.cz

Nový Renault Zoe v prodeji

Nový Renault Zoe v prodeji

15.11.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault na druhém ročníku veletrhu čisté mobility e-Salon v české premiéře představil třetí generaci elektromobilu Zoe. Vozy je možné již objednat do výroby. První k zákazníkům přijedou začátkem roku 2020. Pro nové Zoe platí zvýhodněná cena o 140 000 Kč, takže začíná na 695 000 Kč.
Renault je průkopníkem elektrické mobility v Evropě. Prodej modelu Zoe zaznamenává od jeho uvedení na trh v záři 2012 stálý růst. Do konce srpna 2019 dosáhl více než 160 000 registrací, takže se jedná o nejrozšířenější elektricky poháněný automobil na evropských silnicích. Díky tomu má Renault unikátní a komplexní vědomosti o potřebách a očekáváních spojených s elektromobilitou.
 
V interiéru nové generace se designéři zaměřili na kvalitu materiálů a ergonomii. Přístrojový panel 10“ je součástí základní výbavy. Zobrazení integruje hlavní asistenční prvky řízení a specifické parametry elektrické jízdy, včetně ekonometru, který podporuje ekologickou jízdu. U verzí vybavených navigací rovněž zobrazuje mapy GPS.
 
Dotykový 9,3“ displej multimediálního systému Renault Easy Link umožňuje přístup ke službám spojeným s navigací nebo zábavou a ovládá hlavní nastavení vozidla a různé asistenty řízení. Multimediální systém Renault Easy Link je rozšířen o specifické funkce elektrického vozidla jako jsou zobrazení zbývajícího času k nabití a dojezd do nabití. Umožňuje i propojení se smartphonem a zobrazení aplikací pomocí Apple CarPlay a Android Auto.
 
Ve verzi Zoe Zen přináší speciální potahovou tkaninu, jejíž materiál je 100% recyklovaný. Renault vychází z tradičního procesu výroby mykaného vlákna, který umožňuje získat kvalitní tkaninu bez chemické úpravy. Toto vlákno je vyrobeno z vyřazených textilií (materiálu zbývajícího při procesu stříhání nových textilií), bezpečnostních pásů a PET lahví. Tkanina představuje zásadní inovaci v automobilovém průmyslu. Celý proces zpracování a výroby v krátkém cyklu, který odpovídá principům udržitelné ekonomiky, snižuje o 60 % emise CO2. Nové Zoe tak obsahuje 22,5 kg recyklovaných syntetických materiálů.
 
Nové Zoe využívá akumulátor Z.E. 50, který mu zajistí dojezd až 395 km podle WLTP. Nabízí zároveň možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem. Zvětšení kapacity není spojeno se změnou velikosti akumulátoru. Nový akumulátor má navíc schopnost dodávat větší proud a tím se výrazně podílí na vyšším výkonu nového motoru R135.
 
Zoe umožňuje všestranné možnosti nabíjení. Základem je standardně dodávaná nabíječka Caméléon, využívající zásuvku typu 2, která umožňuje nabíjení střídavým proudem (AC) až do 22 kW. Zoe také obsahuje nabíječku k dobíjení stejnosměrným proudem (DC) vlastní konstrukce Renault. Je instalovaná mezi elektrickou pohonnou jednotku a akumulátor a umožňuje nabíjení až do 50 kW.
 
Nové Zoe využívá trakční elektromotor se synchronním vinutím, což umožňuje dosahovat vysokou energetickou účinnost. Renault nabízí dvě úrovně motorizace: motor 80 kW (R110), který byl zaveden v předchozí generaci, a novou variantu 100 kW (R135), která má točivý moment 245 N.m, jenž umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 10 s a nejvyšší rychlost se zvýšila na 140 km/h.
 
Nové Zoe představuje nový způsob řízení, díky němuž řidič téměř nepotřebuje používat brzdový pedál. Když se aktivuje režim B, vozidlo od okamžiku, když řidič uvolní pedál plynu, razantněji zpomaluje. Režim B zjednodušuje řízení, zejména ve městě. Technicky je jeho zavedení doplněno novým systémem vylepšeného brzdění. Režim D je vhodný zejména ve fázích, kdy řidič může využít setrvačnost vozidla („plachtění“), například na rychlostních silnicích. Řidič může přepínat mezi režimy D a B díky voliči převodovky e-shifter.
 
Prodloužení dojezdu kromě nového akumulátoru umožňuje také mnoho optimalizací pro zlepšení energetické účinnosti. Provozní teplota akumulátoru se řídí systémem externí ventilace, který vysílá vzduch k ochlazení nebo opětovnému ohřevu, aby se teplota udržela v ideálním provozním rozsahu.
 
Renault nahradil odporová tělesa tepelným čerpadlem aby snížil dopad topení a klimatizace na dojezd. Aplikace My Renault umožňuje dálkové zapnutí topení nebo klimatizace u vozidla, které se dobíjí. Zabudování odpojeného brzdového pedálu umožňuje využít možnost rekuperace kinetické energie při zpomalování.
 
Nabídka Renault Easy Connect sdružuje nový multimediální systém Renault Easy Link a aplikaci My Renault, čímž řidiči poskytuje soubor aplikací a služeb, které ho mohou doprovázet během všech každodenních aktivit. U chytrých telefonů aplikace My Renault kombinuje funkce, které jsou užitečné při řízení vozidla na dálku: kontrola stavu nabití akumulátoru, plánování dobití během dopravní špičky, zapnutí nebo programování topení nebo klimatizace pro dosažení optimální teploty 21 °C v okamžiku odjezdu, aniž by se tím snížil dojezd, ale také zobrazuje akční rádius na navigaci. Plánovač trasy obsažený v My Renault navrhuje trasu, která zobrazuje nejvhodnější dobíjecí stanice, jejich obsazenost a celkový čas jízdy, včetně zřetele na dobu nabíjení.