name | autoweek.cz

Nový Škoda Octavia Cup do druhé sezony

Nový Škoda Octavia Cup do druhé sezony

14.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Do druhého ročníku obnoveného Škoda Octavia Cupu podalo přihlášku 18 jezdců, ale objednáno už je 22 vozů. Seriál se rozrostl o další dva závodní víkendy.  Mezi závodníky také přibyde juniorských talentů českého motorsportu.
Organizátoři připravili pro nadcházející sezónu okruhového seriálu několik novinek. Tou hlavní je zvýšení počtu závodních víkendů z 5 na 7 a rozšíření počtu zemí. Nově se pojede seriál v německém Oschersleben a polské Poznani.
 
Dvakrát seriál zavítá na mostecký autodrom. Poprvé společně s populárním evropským šampionátem tahačů (Czech Truck Prix) na začátku září a podruhé souběžně s vyvrcholením mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC o víkendu 6. až 8. října.
 
„Zvýšení počtu závodů si přála většina jezdců loňské sezóny. V poli máme tři polské závodníky, které rádi jejich domácím podnikem podpoříme. Volba Poznaně byla proto jasná.  Registrujeme i zvýšený zájem u německých týmů. Přesně tímto směrem se chceme do budoucna ubírat. Šanci představit Octavia Cup v Německu při nejprestižnějším podniku okruhu v Oschersleben-TCR International jsme si proto nemohli nechat ujít “, říká zástupce promotéra závodů Josef Křenek.
 
Zájem ze strany závodních týmů je větší než při prvním obnoveném ročníku 2016. Mezi jezdci jsou slavná jména českého motorsportu, a to nováčci i junioři, a jezdci z dalších pěti zemí. Nejmladším bude český teprve sedmnáctiletý Tomáš Korený ,startující za německý Ravenol San Team, který vloni úspěšně startoval v mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC v kategorii Super 1600.
 
„Zájem závodníků nás těší. Klíčová je pro nás ale kvalita vozů i organizace celého seriálu. Jsme velmi rádi, že sezóna 2017 tak navazuje na tradici Škoda Octavia Cupu, který byl vnímán jako líheň budoucích hvězd českého motorsportu. Do budoucna chceme posílit význam Škoda Octavia Cupu více do západní Evropy a přilákat až 30-35 účastníků,“ říká promotér závodů Josef Zajíček ze společnosti Benet Automotive.
 
Vůz Škoda Octavia Cup 2017
Z důvodů zlepšení technické kvality vozu a změně předpisů FIA probíhala od ledna 2017 technická modernizace vozu. Základem zůstává Škoda Octavia RS 3. generace s převodovkou DSG. U všech vozů byla instalována bezpečnostní nádrž podle předpisu FIA.
 
Proti sezoně 2016 bylo u všech vozů optimalizováno nastavení motoru a převodovky, což se projeví hladší změnou rychlostních stupňů. Přepracováno bylo uchycení předního stabilizátoru a změnilo se i uchycení tlumičů a stabilizátorů. Zlepšilo se i odvětrání interiéru.
 
Vůz pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu 2,0 TFSI, který je po mechanické stránce úplně stejný jako v sériové Octavii RS. Jiná je pouze elektronika motoru značky Nira i7x, díky níž dosahuje výkon 206 kW (280 k) a točivý moment 380 N.m.
 
Přední kola jsou zavěšena na ramenech typu McPherson s plně nastavitelnými klouby Unibal. Zadní víceprvková náprava má rovněž plně nastavitelné klouby Unibal. Brzdy jsou vpředu AP Racing se šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 362 mm. Zadní jsou sériové z Octavie RS s kotouči o průměru 272 mm a s regulátorem brzdového tlaku. Tlumiče pérování jsou dvoucestné, nastavitelné značky Öhlins. Pneumatiky Pirelli R18 235/40 jsou na ráfcích Evo Corse 9x18. Vůz má hmotnost 1120 kg.
 
„Testy proběhly bez závažnějších problémů a s výsledkem jsme zatím spokojeni. Testovací pilot Jiří Jupa, který se i významnou měrou podílel na vývoji vozu Octavia Cup II, najel v posledním týdnu více než 200 kol v závodním režimu a chování vozu si pochvaloval,“ doplňuje Josef Křenek.
 
Kolik stojí Škoda Octavia Cup
Pro všechny vozy platí pravidlo stejné konstrukce vozu (výše uvedené úpravy dělal tým Křenek na všech vozech), stejných závodních pneumatik značky Pirelli a stejného paliva. Jezdec může volit ze dvou sad pružin a brzdových destiček, měnit nastavení tlumičů a tlak v pneumatikách. Taktiku během závodního víkendu musí uzpůsobit potřebě vystačit jen se šesti pneumatikami na suchý povrch (pneumatiky na mokrý povrch nejsou omezeny).
 
Cena vozu ve specifikaci podle technických předpisů je 1 450 000 Kč bez DPH. Pronájem vozu na závodní víkend s plným servisem přijde na 200 000 Kč bez DPH. Roční startovné pro sezonu 2017 činí 180 000 Kč.
 
Hlavními partnery seriálu jsou společnosti ČEPS, Ravenol, Pirelli, Sonax, Benet Automotive, Autodrom Most, Motorland Bělá, agentura Pozitif a Autoklub ČR.  Hlavním mediálním partnerem je motoristický server Auto.cz. Cenou pro absolutního vítěze bude startovné pro ročník 2018 ve výši 180 000 Kč.
 
Tým Josefa Křenka vloni připravil 16 vozů. Letos už dodal další čtyři a dva jsou ještě objednány.