name | autoweek.cz

Nový trend: žádná auta pro celebrity

Nový trend: žádná auta pro celebrity

24.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dříve automobilky usilovaly o to, aby jejich vozy byly k vidění ve společnosti slavných osobností. To se ale stále častěji mění.

Překvapující vývoj v Melbourne je vlastně potvrzením trendu, o kterém jsme už před časem psali, ale který dosud automobilky nechtěli přijmout. Velká cena formule 1 v Melbourne lákala diváky a sponzory na závod celebrit. Známé osobnosti samozřejmě nezávodily s vlastními auty. Ve snaze zajistit regulérní a spravedlivý závod, v němž rozhodují pouze jezdecké schopnosti, se používaly vozy dodané sponzory.

Pro letošní rok byl závod slavných osobností pro nedostatek automobilů zrušen. Organizátoři nedokázali najít automobilku ani sponzora, ochotné dodat více než 25 nezbytných automobilů.  \"Právě jsme dokončili program víkendu a závod celebrit jeho součástí není,\" uvedl ředitel velké ceny v Melbourne Andrew Westacott. \"Prostě to skončilo na skutečnosti, že jsme nedokázali najít dodavatele, který by dal k dispozici automobily právě přicházející na trh a dokázal je včas dodat.\"

Vloni akci sponzoroval Lexus a dodal hybridní vozy CT200, každý v ceně 39 990 dolarů. Dal je k dispozici australským celebritám jako jsou akrobatická lyžařka Jacqui Cooperová, modelka Kasia Z, její kolega Rhys Uhlich nebo bývalá hvězda AFL Saverio Rocca.

Westacott řekl, že to je známkou toho, jak tvrdým ekonomickým podmínkám automobilový průmysl čelí. Možná je to tak. Anebo se automobily prodávají tak dobře, že prostě nejsou na skladě? Nebo se rozpočty rozplývají ve snaze oslovit ty, kteří sledují jen sociální média? Nebo prostě už i v Austrálii zjistili, že celebrity prostě auta neprodávají a investice do nich jsou jen vyhozené peníze...