name | autoweek.cz

Nový fastback Peugeot 508

Nový fastback Peugeot 508

22.02.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot 508 se radikálně mění. S nízkou karoserií jde proti trendu přibližovat auta crossoverům. Uspořádání interiéru s konceptem Peugeot i-Cockpit kombinuje s bohatou výbavou ve snaze o posun značky směrem k luxusnějším vozům.
Tradičně konzervativní segment vozů střední a vyšší střední třídy v Evropě po více než deseti letech poklesu již čtyři roky stagnuje. Zájem zákazníků se od velkých sedanů a kombi přesunul k vozům SUV případně k prémiovým značkám. V podstatě jedinou výjimkou, těžící z ústupu tradičních modelů ze slávy, je Škoda Superb. Jasnou inspiraci tím, co se u tohoto vozu plně osvědčilo, ukazuje nový Peugeot 508 s přechodem od podoby klasického čtyřdveřového sedanu k elegantní pětidveřové karoserii typu fastback s extrémně nízkým profilem (výška je jen 140 cm při délce 475 cm a relativně krátkém rozvoru 279 cm).

Nový Peugeot 508 byl postaven s využitím platformy EMP2 s víceprvkovou zadní nápravou, na přání s tlumiči s variabilní charakteristikou Active Suspension Control. Fastback umožňuje optimální přístup k zavazadlovému prostoru o objemu 487 l, po sklopení zadních sedadel 1537 l. Sportovní charakter vozu podtrhují bezrámové dveře.
 
Nový fastback 508 využívá všechny stylistické principy, které se osvědčily u jiných modelů značky a k tomu přidává uspořádání interiéru i-Cockpit, zde už ve třetí generaci. To charakterizuje malý průměr volantu, velký 10“ dotykový displej a vyvýšený konfigurovatelný panel přístrojů tvořený displejem 12,3“. Partnerství s Opelem se projevilo v nabídce sedadla řidiče (od úrovně výbavy Allure Business i pro spolujezdce) s oceněním AGR mj. i s možností volby masážního programu.
 
Kromě nyní už nezbytné nabídky asistenčních a podpůrných systémů je zajímavý zcela nový systém nočního vidění, který používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 až 250 m, tedy více než dosah potkávacích světe. Infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
 
Nový Peugeot 508 bude nabízen s motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi (všechny s technologií SCR). V nabídce jsou dva nové zážehové vycházející z motoru 1,6 l PureTech: 1,6 PureTech 180 k (133 kW) S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 a 1.6 PureTech 225 k (169 kW) S&S rovněž s převodovou EAT8 (pouze ve verzi GT). V nabídce jsou dále čtyři verze s turbodiesely: 1,5 BlueHDi 130 k (96 kW) S&S jako jediný s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou BVM6 nebo s automatickou převodovou EAT8, 2,0 BlueHDi 160 k (120 kW) S&S a 2,0 BlueHDi 180 k (130 kW) S&S, oba dvoulitry s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8. Plug-in hybridní verze se zážehovým motorem se na trh dostane na podzim roku 2019.
 
Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhúzách, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a Douvrinu. Nový Peugeot 508 bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září.

Segment D v Evropě
  2017 2016 2017/2016
1. Volkswagen Passat 183 116 207 216 -11,6 %
2. Škoda Superb 81 753 86 318 -5,3 %
3. Opel/Vauxhall Insignia 72 451 72 942 -0,7 %
4. Ford Mondeo 56 367 71 285 -10,9 %
5. Renault Talisman 32 188 34 113 -5,6 %
6. Toyota Avensis 25 068 34 871 -28,1 %
7. Mazda6 23 117 29 308 -21,1 %
8. Peugeot 508 22 724 37 317 -39,1 %
9. Kia Optima 16 403 9 558 +71,6 %
10. Hyundai i40 15 106 20 179 -25,1 %