name | autoweek.cz

Nový Lexus LC 500h

Nový Lexus LC 500h

19.02.2016 | Antonín Matějka | Aktuality

Automobilka Lexus v návaznosti na světovou premiéru kupé LC 500 V8 na autosalonu v Detroitu představila svůj zbrusu nový model LC 500h. Nové kupé se chlubí světovou novinkou v podobě vícestupňového hybridního pohonu.
Nový vícestupňový hybridní pohon spojuje různé aspekty klasické plně hybridní soustavy pohonu – včetně zážehového motoru 3,5 litru V6, výkonného elektromotoru a akumulátorového modulu typu Li-Ion – se čtyřstupňovou automatickou převodovkou zabudovanou do zadní části hybridního převodového ústrojí. Díky zapojení elektromotoru vůz dosahuje působivějšího zrychlení než v případě spalovacího motoru a díky doplnění fyzických převodů zde dovoluje mnohem lepší koordinaci otáček motoru se záměry řidiče. Výsledkem je mnohem přirozenější vazba mezi pohybem akceleračního pedálu a skutečným zrychlováním vozidla - z 0 na 100 km/h  zrychluje Lexus LC 500h za necelých 5 sekund.  Vícestupňový hybridní pohon Lexus rovněž disponuje manuálním režimem ‘M’. Kupé, tak jako první model s plně hybridní soustavou pohonu Lexus, umožňuje ruční řazení. Režim ‘M’ zprostředkuje řidiči výjimečně přímé a pohotové změny převodových stupňů, a tak se tento vůz chlubí nejsportovnějším a nejagilnějším charakterem ze všech dosavadních hybridních modelů této značky.  Dodatečnou zátěž v důsledku zástavby automatické převodovky kompenzuje nový lehký a kompaktní elektromotor a Li-Ion akumulátor. Díky tomu není hmotnost vícestupňového hybridního pohonu vyšší než u současného hybridního ústrojí, což je samo o sobě úžasným konstrukčním úspěchem.
Speciální pozornost věnovali konstruktéři stavbě podvozku, což znamenalo v rámci dané platformy přesunout co největší hmotnost, včetně motoru a posádky vozu) co nejvíce do středu vozidla a zároveň co nejníže k vozovce.  Kola jsou obuta do pneumatik typu run-flat, které eliminují zbytečný nárůst hmotnosti v případě použití plnohodnotného náhradního kola. K dalšímu snížení těžiště napomohla řada technických inovací, díky nimž poklesla hmotnost karoserie LC 500h. Jedná se o přední kapotu a blatníky z hliníku, hliníkové dveřní pláště upevněné na vnitřní konstrukci dveří z uhlíkových vláken, víko zavazadelníku z kompozitního materiálu na bázi uhlíkových a skelných vláken, věže úchytů předního zavěšení vyrobené z hliníku, ultra kompaktní LED světlomety, litá kola z kované slitiny (na přání) a střechu z uhlíkových vláken. Široké uplatnění prvků z vysokopevnostní oceli na strategických místech karoserie se odrazilo v poklesu hmotnosti i jejím lepším rozložení při současném zvýšení tuhosti karoserie, což podmiňuje harmonické a předvídatelné jízdní chování i agilnější reakce řízení. Zvláštní pozornost pak vývojáři LC 500h věnovali zavěšení předních kol typu multi-link, jehož konstrukce umožnila použít kola velkého průměru v kombinaci s velmi nízkým profilem kapoty. Nové kupé LC 500h je standardně vybaveno novým paketem technologií aktivní bezpečnosti Lexus Safety System +, který byl navržen s cílem zcela eliminovat nebo zmírnit následky nehod za nejrůznějších jízdních situací.
 
Technické parametry:

Vnější rozměry: 4760 x 1920 x 1345 mm
Rozvor: 2870 mm
Pohon: zadních kol
Motor: zážehový vidlicový šestiválec
Zdvihový objem: 3 456 cm3
Ventilový rozvod: 2xOHC 24v VVT-i
Maximální výkon motoru: 220 kW při 6600 ot/min
Maximální výkon elektromotoru: 44,6 kW
Celkový výkon systému: 264 kW/354 k
Maximální točivý moment: 356 N.m při 4500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: méně než 5 s