name | autoweek.cz

Odmítne Německo zákaz spalovacích motorů?

Odmítne Německo zákaz spalovacích motorů?

22.06.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německo podle vicekancléře Christiana Lindnera odmítá plán EU zakázat nová auta na fosilní paliva od roku 2035. Jenže Ministerstvo životního prostředí návrh EU podporuje.
Německý ministr financí a vicekancléř Christian Lindner na Dni průmyslu pořádaném německým průmyslovým sdružením BDI v Berlíně prohlásil, že i nadále budou na světě regiony, ve kterých nebude možné v příštích několika desetiletích zavést elektromobilitu a budou potřebovat spalovací motory, takže jejich zákaz by byl špatný.
 
„Pokud budou zakázány nové registrace spalovacích motorů, tak se nebudou dále rozvíjet, alespoň ne v Evropě a Německu. Proto považuji rozhodnutí zakázat spalovací motory za špatné. Otevřenost technologiím je nezbytnou součástí ekonomiky volného trhu. Proto ve Spolkové vládě nebudeme souhlasit s plánem Evropské unie zcela zakázat prodej nových aut se spalovacími motory od roku 2035 a odmítneme tuto evropskou legislativou,“ řekl ministr financí Christian Lindner.
 
Christian Lindner, který je členem propodnikatelských Svobodných demokratů FDP, kteří tvoří koalici se Sociálními demokraty a Zelenými, dodal, že Německo bude stále vedoucím trhem pro elektromobily. Také Lindnerův stranický kolega z FDP ministr dopravy Volker Wissing dal jasně najevo, že zákaz spalovacích motorů odmítá.
 
Evropská komise ve své snaze zastavit oteplování planety navrhla do roku 2030 snížit emise o 55 % oproti úrovni z roku 1990 a 100% snížení emisí CO2 z nových automobilů do roku 2035. To znamená, že od té doby by nebylo možné prodávat vozy se spalovacím motorem. Zákonodárci Evropského parlamentu tyto návrhy jasnou většinou schválili. Schválit je ještě musí Rada ministrů složená z členských států.
 
Zelení jako koaliční partneři Lindnerovy FDP rozhodnutí ze Štrasburku plně podpořili. Mluvčí spolkové ministryně životního prostředí Steffi Lemkeové (Zelení) uvedl: „Spolková vláda plně podporuje návrh Komise a Evropského parlamentu povolit od roku 2035 pouze nová osobní auta a lehká užitková vozidla s motory s nulovými emisemi.“
 
Německá pozice na úrovni EU tedy zůstává otevřená.