name | autoweek.cz
Oliver Zipse novým předsedou představenstva BMW AG
22.07.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Dozorčí rada společnosti BMW AG rozhodla, že předsedou představenstva se stane Oliver Zipse. Nahradí Haralda Krügera, který pod tlakem investorů nebude usilovat o další zvolení.
Oliver Zipse (55) se ujme role předsedy představenstva BMW AG 16. srpna 2019. Dozorčí rada společnosti se na tom usnesla 18. července na schůzi ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. Zipse nahradí Haralda Krügera (53), který počátkem července informoval dozorčí radu, že nebude usilovat o další zvolení do čela společnosti.
Oliver Zipse je od roku 2015 členem představenstva. Svoji profesní kariéru u BMW začal v roce 1991 jako stážista. Od té doby zastával různé manažerské funkce, včetně výkonného ředitele továrny v Oxfordu nebo vice prezidenta plánování a produktové strategie. V současné době je zodpovědný za výrobní divizi. Také jeho předchůdci Harald Krüger, Norbert Reithofer, Bernd Pischetsrieder a Joachim Milberg postoupili do funkce generálního ředitele z místa šéfa produkce.
„Oliver Zipse je analytická vůdčí osobnost schopná strategických rozhodnutí. Pro BMW Group bude novou hybnou silou, s ním bude utvářet budoucnost mobility,“ řekl předseda dozorčí rady BMW AG Norbert Reithofer.
Harald Krüger byl přinucen opustit místo generálního ředitele, protože mu dozorčí rada v čele s jejím předsedou Norbertem Reithoferem vytýkala, že nesměřuje BMW dostatečně rychlým tempem k elektromobilitě. BMW bylo před časem na čele vývoje s modelem i3, ale v současné době nemá připraveno nic nového (jedinou výjimkou je nové Mini SE), zatímco jeho němečtí konkurenti do elektromobility investují enormní prostředky a v nejbližších měsících uvedou na trh řadu modelů s elektrickým pohonem. BMW se pod Krügerovým vedením zaměřilo především na hybridní pohon, protože elektromobilita neslibuje dostatečnou jistotu zisku.
BMW proto v nedávné době opustili specialisté na elektromobilitu Christian Senger a Markus Düsmann. Oba okamžitě angažoval generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess. Senger se stal členem představenstva VW odpovědným za software a Düsmann by se měl v budoucnu stát generálním ředitelem Audi. Také Diess přišel k VW v roce 2015 od BMW, když měl v Mnichově problémy se svým příliš autoritativním způsobem řízení. Diess nyní směřuje Volkswagen plným tempem k tomu, aby se stal vedoucím světovým výrobcem elektromobilů a současně se dostal do čela ve vývoji softwaru.
Pro rozdělení nákladů se Diess dohodl na spolupráci Volkswagenu s Fordem. Podobně BMW by mělo dohnat svou ztrátu ve vývoji elektromobilů spoluprací se svým tradičním rivalem Daimlerem.
Oliver Zipse je od roku 2015 členem představenstva. Svoji profesní kariéru u BMW začal v roce 1991 jako stážista. Od té doby zastával různé manažerské funkce, včetně výkonného ředitele továrny v Oxfordu nebo vice prezidenta plánování a produktové strategie. V současné době je zodpovědný za výrobní divizi. Také jeho předchůdci Harald Krüger, Norbert Reithofer, Bernd Pischetsrieder a Joachim Milberg postoupili do funkce generálního ředitele z místa šéfa produkce.
„Oliver Zipse je analytická vůdčí osobnost schopná strategických rozhodnutí. Pro BMW Group bude novou hybnou silou, s ním bude utvářet budoucnost mobility,“ řekl předseda dozorčí rady BMW AG Norbert Reithofer.
Harald Krüger byl přinucen opustit místo generálního ředitele, protože mu dozorčí rada v čele s jejím předsedou Norbertem Reithoferem vytýkala, že nesměřuje BMW dostatečně rychlým tempem k elektromobilitě. BMW bylo před časem na čele vývoje s modelem i3, ale v současné době nemá připraveno nic nového (jedinou výjimkou je nové Mini SE), zatímco jeho němečtí konkurenti do elektromobility investují enormní prostředky a v nejbližších měsících uvedou na trh řadu modelů s elektrickým pohonem. BMW se pod Krügerovým vedením zaměřilo především na hybridní pohon, protože elektromobilita neslibuje dostatečnou jistotu zisku.
BMW proto v nedávné době opustili specialisté na elektromobilitu Christian Senger a Markus Düsmann. Oba okamžitě angažoval generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess. Senger se stal členem představenstva VW odpovědným za software a Düsmann by se měl v budoucnu stát generálním ředitelem Audi. Také Diess přišel k VW v roce 2015 od BMW, když měl v Mnichově problémy se svým příliš autoritativním způsobem řízení. Diess nyní směřuje Volkswagen plným tempem k tomu, aby se stal vedoucím světovým výrobcem elektromobilů a současně se dostal do čela ve vývoji softwaru.
Pro rozdělení nákladů se Diess dohodl na spolupráci Volkswagenu s Fordem. Podobně BMW by mělo dohnat svou ztrátu ve vývoji elektromobilů spoluprací se svým tradičním rivalem Daimlerem.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz