name | autoweek.cz

Opel ohlašuje vstup do éry elektromobility

Opel ohlašuje vstup do éry elektromobility

05.06.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel představil ve svém ústředí v Rüsselsheimu dva modely, které by měly zajistit budoucnost značky: technicky na výši, trendy a elektrifikované. Prvním plně elektricky poháněným vozem je Corsa-e, která se vyrábí v Zaragoze spolu s ostatními verzemi tohoto modelu.
Šestá generace modelu Corsa, který je nejprodávanějším modelem značky Opel, je první, která má čistě elektricky poháněnou variantu s akumulátory.
 
S modelem Corsa-e, který už lze v Německu objednávat, uvádějí Rüsselsheimští na trh elektricky poháněný vůz za cenu, která je dostupná pro běžné zákazníky. Samozřejmě, že 29 900 eur (770 000 Kč) není málo, ale ceny za elektromobily jsou stále vyšší na úrovni vyšších tříd. S touto cenou by Corsa-e měla konkurovat nejprodávanějším elektromobilům evropského trhu Renaultu Zoe a Nissanu Leaf. To by mohlo získat body u těch kupujících, kteří se dosud zdráhali umístit do garáže elektromobil. Kromě toho do hry vstoupí specifické dotace v různých zemích, které se odečtou od prodejní ceny. Cena sesterského modelu Peugeot e-208, který se vyrábí v Trnavě, zatím nebyla zveřejněna.
 
Navzdory zajímavé ceně, kupující nezůstane bez výbavy ani se základní verzí. V úrovni Selection elektrická Corsa přinese mimo jiné automatickou klimatizaci včetně dálkového ovládání, systém bezklíčového spouštění a multimediální systém s Apple CarPlay a Android Auto a 7“ barevným dotykovým displejem. V základní výbavě jsou též výstraha před čelní kolizí s automatickým nouzovým brzděním a detekcí chodců nebo systém pro udržení v jízdním pruhu Lane Keeping Assist.
 
Zvláště atraktivní poměr ceny a výkonu nabídne Opel Corsa-e First Edition za 32 900 eur s LED světlomety, 17“ hliníkovými koly, dvoubarevným lakováním a plně digitálním kokpitem.
 
Na přání může nová Corsa mít také světlomety-Full Matrix LED s označením LED IntelliLux - jako první v segmentu malých aut.
 
Další výhodou je, že toto nové malé auto, vytvořené na modulární platformě PSA CMP má s Li-Ion akumulátorem o kapacitě 50 kWh dojezd až 330 km podle metodiky měření WLTP, což je vhodné pro každodenní použití. Akumulátor dodává čínská společnost CATL. Při použití stejnosměrného dobíjení s výkonem 100 kW se na 80 % kapacity nabije za 30 minut. S trakčním elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) Corsa-e zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 s.
 
A to není vše: v roce 2020 budou následovat dva další plně elektricky poháněné modely Vivaro-e a nástupce modelu Mokka X.