name | autoweek.cz

Optimismus z Wolfsburgu

Optimismus z Wolfsburgu

26.03.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen očekává, že navzdory dlouhému přerušení výroby se německý automobilový trh zotaví už v létě. Také urychluje přípravy na on-line obchodování.
Společnost Volkswagen zpočátku zastavila výrobu na dva týdny do 3. dubna, ale její generální ředitel Herbert Diess už po týdnu v rozhovoru pro agenturu Reuters připustil, že přerušení produkce může trvat i několik týdnů a dodal: „Volkswagen maximálně podporuje vládní opatření s cílem zachránit co nejvíc lidí. To je naše hlavní priorita. Situace s virem se ale nezlepší za několik týdnů. Musíme tedy být připraveni na život s touto hrozbou po dlouhou dobu dokud nebudou dostupné účinné léky nebo očkování.“
 
„Naše krizové týmy nyní připravují zásadní opatření k zabezpečení likvidity, ale také na zajištění dodávek potřebných dílů i na pokračování zásadních projektů, jako jsou spuštění výroby ID.3 a dodávky článků pro akumulátory, ale je toho mnohem víc, co je nyní mimořádně důležité pro řešení této Krize s velkým K,“ dodal Diess.
 
Člen představenstva značky Volkswagen Jürgen Stackmann nyní v rozhovoru s Frankfurter Allgemeine Zeitung vyjádřil pozitivnější hodnocení vzhledem k tomu, že se čínský trh již začal zvedat.
 
„Předpokládáme, že Německo se v létě vrátí do normálu,“ uvedl Stackmann a dodal: „Musíme se naučit jak žít s virem, protože nelze očekávat, že rychle zmizí. Zastavení výroby ale nemůže trvat déle než do léta. Společnost a ekonomika to nemohou déle vydržet. Raději se už připravujeme na okamžik, kdy začneme znovu vyrábět.“
 
Volkswagen proto připravuje nová pravidla aby zajistil, že dělníci ve výrobě na výrobní lince budou moci budou moci mezi sebou budou moci bezpečný odstup - ostatně proto v těchto dnech Volkswagen začal používat i pozměněné logo. Podle Stackmanna je úkolem pro politiky vytvářet podmínky pro toto kontrolované obnovování výroby.
 
Stackmann ještě dodal, že jedním z poučení z této krize je potřeba více investovat do elektronického obchodování, takže Volkswagen dále urychluje již zahájené přípravy na online prodej automobilů.