name | autoweek.cz

Peugeot 208 startuje

Peugeot 208 startuje

27.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Skupina PSA Peugeot Citroën v továrně v Poissy slavnostně spustila výrobu svého nového modelu Peugeot 208. Peugeotu 208 bude mít premiéru v březnu na ženevském autosalonu.

Peugeot 208 chce oslovit více než 15 miliónů zákazníků z celého světa, kteří byli majiteli vozů Peugeot 205, 206 a 207. Nástupce tří- a pětidveřových verzí hatchbacku 207 přijde na evropský trh na jaře 2012.

Je o 70 mm kratší a o 10 mm nižší než model 207. Jeho rozvor však i nadále zůstal 2540 mm. Nový model je v průměru o 110 kg lehčí než srovnatelné verze 207, přičemž základní varianta má hmotnost 975 kg.

Model 208 bude k dispozici se dvěma novými tříválcovými zážehovými motory VTi s objemy 1,0 a 1,2 l. Ty PSA vyrábí v Trémery a 208 s nimi dosáhne spotřeby 4,3 l /100 km. V nabídce bude také zážehový motor 1,6 l VTi i jeho přeplňovaná verze 1,6 THP. Čtyři z pěti turbodieselů HDi 1,4 l a 1,6 l budou vybaveny mikro-hybridní technologií  e-HDi. Nejúspornější verze mezi nimi bude mít kombinovanou spotřebu 3,4 l/100 km.

Pokud jde o inovace, přijde 208 se světovým prvenstvím: zadní nárazník a komplet ventilátoru jsou vyrobené výhradně ze směsi buď recyklovaných materiálů nebo materiálů přírodního původu. Celkově takovýchto tzv. \"zelených materiálů\" na voze údajně bude 25 %.

První továrnou PSA, která model 208 začala vyrábět pro trhy zemí střední Evropy, byla Trnava na Slovensku. Výroba tam byla zahájena v listopadu 2011. Nyní se rozeběhla také v továrně v Poissy ve Francii a později se připojí ještě závod v alsaských Mylhúzách. Pro oblast Latinské Ameriky se 208 bude vyrábět v Porto Realu v Brazílii. Podle výrobního ředitele PSA Denise Martina je cílem vyrábět až 550 000 vozů ročně, přičemž 400 000 bude vyráběno v Evropě. Podle Martina bude 40 % evropské produkce vycházet z Poissy, 20 % z Mylhúz a 40 % z Trnavy.

Příprava výroby Peugeotu 208 přinesl pro PSA a Francii významnou investici v celkové výši 600 miliónů eur. Zahájení výroby modelu 208 na domácí půdě je také významné pro místní dodavatele, protože 65 % originálních dílů tohoto vozu pochází z francouzské produkce. Proto není divu, že výrobu nového modelu Peugeot 208 v Poissy slavnostně odstartoval předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Philippe Varin za přítomnosti francouzského ministra průmyslu Erica Bessona a dalších významných státních činitelů a osobností.

Na vývoj tohoto modelu, který jako projekt A9 vedla Marion Davidová, bylo za čtyři roky vynaloženo 350 miliónů eur a na plný úvazek se mu věnovalo přibližně 500 zaměstnanců. V továrně v Poissy bylo v roce 2011 přijato 700 nových zaměstnanců a do přípravy zahájení výroby bylo investováno 150 miliónů eur, investice do výrobního závodu v Mylhúzách, kde se vůz bude vyrábět od poloviny roku 2012, dosáhly 100 miliónů eur.

Design vozu je dílem vlastních stylistů Peugeotu vedených Pierrem Authierem. Znamená radikální odstřižení od dosavadního stylu značky. Design nese řadu společných stylistických prvků se souběžně navrhovaným konceptem SR1, představeným v lednu 2010. Současně ale zde jsou detaily odkazující na dnes už legendární první model této řady 205.

Peugeot 208 pro PSA představuje klíčový model v úsilí druhého největšího producenta automobilů v Evropě udržet krok se stále silnějším Volkswagenem. Skupina PSA vloni v Evropě prodala 1,68 milionu vozů, což znamenalo pokles proti roku 2010 o 8,8 %. Peugeot 207 byl v roce 2007 nejprodávanějším autem v Evropě. Od té doby Evropě kraluje Volkswagen Golf.