peugeot 3008 hybrid4 - první hybrid s turbodieselem | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem

Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem

24.08.2010 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot přichází s prvním vozem na světě kombinujícím hybridní pohon se vznětovým motorem - modelem 3008 HYbrid4.

Crossover HYbrid4 nabízí pohon všech kol, výkon až 147 kW, možnost využití režimu ZEV (Zero Emission Vehicle, tj. s nulovými emisemi) při jízdě jen na elektrický pohon a kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km, tedy o 35 % menší než u srovnatelného vozu stejné velikosti a podobných vlastností.

Vůz 3008 HYbrid4 je dlouhý 4360 mm. Označení HYbrid4 znamená spojení vznětového motoru 2,0 HDi FAP o výkonu 120 kW (163 k) a elektromotoru o výkonu 27 kW. Zadní modul technologie HYbrid4 navíc zahrnuje zadní víceprvkovou nápravu.

Peugeot 3008 HYbrid4 může při akceleraci využívat spojení turbodieselu a elektromotoru pro rychlé zvýšení výkonu (funkce "boost") s kombinovaným výkonem, jenž tak může dosáhnout 147 kW (200 k) a maximum točivého momentu 500 N.m, na čemž se vpředu podílí vznětový motor se 300 N.m a vzadu elektromotor se 200 N.m. Technologie HYbrid4 využívá systém Stop&Start druhé generace a elektronicky řízenou šestirychlostní sekvenční převodovku.

Pohon všech čtyř kol je zajištěn spalovacím motorem pohánějícím přední kola, zatímco elektromotor (umístěný v úrovni zadní nápravy) pohání zadní kola . Vše je řízeno elektronicky (by wire) bez mechanického propojení mezi přední a zadní nápravou.

V jednoduchém kompaktním zadním modulu jsou zabudovány elektromotor, jeho příslušenství, zadní náprava a tlumiče. Náklady na zadní modul jsou proto nižší a celý koncept umožňuje rozšíření technologie HYbrid4 do dalších segmentů, pro různé tvary karoserie i bez ohledu na typ použitého spalovacího motoru.

Na středové konzoli je otočný ovladač, jímž si řidič volí jeden ze čtyř režimů jízdy:

- Auto, kdy spolupráci obou motorů řídí elektronika a výsledkem je optimální provoz s nízkou spotřebou a dynamickými výkony.

- ZEV, aktivující rozšířený pohon elektromotorem, spalovací motor se spouští jen při náročnějších fázích zrychlení a při potřebě dobít vysokonapěťové baterie.

- 4x4, při němž oba motory pracují společně a zadní kola jsou poháněna elektrickým, zatímco přední spalovacím motorem. Technologie HYbrid4 nabízí při nízkých rychlostech schopnosti terénního vozu.

- Sport upřednostňuje řazení vyšších rychlostních stupňů při vyšších otáčkách než v běžném režimu. V tomto režimu spojení spalovacího a elektrického motoru zajišťuje dynamičtější parametry, přičemž pohon všech kol optimálním způsobem rozděluje točivý moment a přenáší jej na vozovku s cílem zajistit lepší stabilitu a jízdní vlastnosti.

Karoserie v sobě spojuje prvky a přednosti SUV, MPV a hatchbacku. Jeho interiér zaujme high-tech výbavou a praktickou variabilitou.

Peugeot 3008 HYbrid4 se bude vyrábět ve Francii v závodech Sochaux a Mylhúzách. Do prodeje přijde na jaře 2011.

 

  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem
  • Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem