name | autoweek.cz

Peugeot má nového lva

Peugeot má nového lva

26.02.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nejstarší stále fungující automobilová značka na světě s 200letou historií přichází s novým logem. Nejde o nenápadnou inovaci, jako tomu bylo nedávno u VW nebo Opelu, ale o zásadní proměnu spojenou se změnou grafické identity značky, i když samozřejmě neopouští symbol lva.
Nová generální ředitelka značky Peugeot Linda Jacksonová ve svém prvním veřejném vystoupení v nové funkci uvedla revoluční proměnu grafické identity značky podtrženou nově pojatým logem. Samozřejmě v něm zůstává lev, který je symbolem značky už od roku 1858. V nové podobě už nestojí na zadních nohách, ale jde o impozantní stylizovanou lví hlavu ve štítě.
 
Peugeot v posledních deseti letech prošel velkou proměnou symbolizovanou posunem k prémiovosti. Tento úspěšný přerod doprovází unikátní nabídka zákazníkům umožňující jim výběr z pohonné jednotky podle vlastních představ - se zážehovým nebo vznětovým motorem, ale i hybridním či elektrickým pohonem. Peugeot nechává volbu na zákaznících, ale jeho snahou je prodávat 80 % vozů s elektrifikovaným pohonem.
 
Nově jako součást skupiny Stellantis Peugeot připravuje novou modelovou řadu, jejímž prvním zástupcem bude nový Peugeot 308, který bude představen 18. března. Nové logo, už 11. v historii, se tak stane symbolem nové éry. Spojuje minulé i současné hodnoty značky a současně naznačuje budoucí vývoj. Je snadno identifikovatelné, představuje výraznější styl a kvalitu ale současně vychází vstříc i digitalizované podobě.
 
Nová korporátní identita i logo jsou dílem vlastních pracovníků studia Peugeot Design Lab, kteří na nové podobě pracovali od roku 2017. Ohlas veřejnosti na své nápady už si nenápadně ověřili dřív na konceptech, především e-Legend, vystavený na autosalonu v Paříži v roce 2018.
 
Peugeot si klade za cíl proměnit každý okamžik, který zákazník stráví se značkou Peugeot, v kvalitně prožitý čas, a to ať už je to čas strávený ve voze nebo věnovaný jakékoliv komunikace se značkou - počínaje webovými stránkami až po podobu prodejen a servisů. A vzhledem k tomu, že kontakt klienta se značkou Peugeot je mnohem komplexnější, než jen prostřednictvím prodejního místa či webu, přichází značka i s novou lifestylovou kolekci. Tvoří ji oblečení, kožené zboží, módní doplňky, elektronika, předměty pro stolování, kancelářské potřeby, miniatury atd. To vše ladí s novou identitou.
 
Linda Jacksonová k tomu řekla: „Naše pojetí mobility není vyjádřeno kilometry, ale časem. Nejde o to, jak dlouhou vzdálenost ujedeme, ale kolik času trávíme ve voze. Přitom je základní filosofií Peugeotu svoboda. S novou identitou a logem se základní hodnoty Peugeotu nijak nemění, pouze se tím završuje posun značky na vyšší úroveň.“