name | autoweek.cz

Peugeot má soupeře pro Kodiaq

Peugeot má soupeře pro Kodiaq

24.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot v současné době disponuje nejmodernější modelovou nabídkou v Evropě - žádný z modelů v není starší než tři roky. Nejnovějším přírůstkem v nabídce je zcela nový model 5008. Je součástí strategie Peugeotu charakterizované přesunem k luxusnějším vozům a SUV.
Zájem o SUV roste po celém světě. Globálně se jich prodalo 26 163 000 kusů, což představuje podíl 26 % z celkového množství prodaných aut. V Evropě představovalo 3 963 000 dodaných nových SUV podíl z celkového prodeje dokonce 27,1 %. V České republice je tento podíl trochu nižší - 53 500 vozidel znamená podíl 21 %.
 
Dvě trefy do černého
Peugeot samozřejmě na tento vývoj rovněž reaguje. Během jediného roku uvedl pět nových SUV - modernizovaný 2008, zcela nový 3008, který získal titul evropské Auto roku 2017, jeho verzi pro čínský trh (což je předchozí generace 3008), rovněž jen pro Čínu určený model 4008 (tj. prodloužená verze nové 3008) a nejnověji velký 5008. U tohoto modelu nová generace znamená posun z MPV mezi SUV.
 
Nový 5008 následuje po dvou mimořádně úspěšných modelech Peugeotu. Malý 2008 je druhým nejprodávanějším modelem v segmentu malých SUV a crossoverů s prodejem 249 000 vozů. Prodalo by se jej ještě mnohem víc, ale zájem značně převyšuje možnosti výroby. Také nový 3008 byl přijat s obrovským zájmem kupujících - Peugeot už na něj od loňského října obdržel přes 150 000 objednávek a tento počet neustále roste. To je zdaleka nejvíc od doby příchodu modelu 206. I u 3008 se Peugeot potýká s limity výrobní kapacity. V České republice už jej objednalo 820 zájemců, přičemž u předchozí generace tohoto vozu se prodalo maximálně 640 vozů za celý rok.
 
Úspěch obou těchto SUV navíc prokazuje správnost strategie Peugeotu, protože v u modelu 2008 představují 64 % celkového objemu prodeje nejvyšší úrovně výbavy Allure a GT Line a v případě 3008 je to dokonce 84 % připadajících na verze Allure, GT Line a nejluxusnější GT.
 
Konkurence pro Kodiaq
Na tento úspěch by měla navázat i zcela nová generace modelu 5008, která s tou předchozí nemá nic společného. Jde o velké až sedmimístné SUV těžící z obvyklých předností vozů této kategorie, tedy větší světlé výšky (23 cm) a vyšší polohy sedadel, poskytující pohodlnější nastupování a lepší výhled z vozu. Vychází ze stejného základu jako model 3008, tedy modulární platformy Efficient Modular Platform EMP2. Zde je ale rozvor náprav prodloužený o 16,5 cm díky nastavení podlahové plošiny. Celková délka proti 3008 vzrostla o 19 cm na 464 cm. Použití platformy EMP2 umožnilo i snížení pohotovostní hmotnosti vozu v průměru o 95 kg proti předchozí generaci.
 
Nový Peugeot 5008 bude konkurentem vozů jako jsou Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe nebo Land Rover Discovery Sport. V porovnání se Škodou Kodiaq má poněkud delší rozvor (284 cm proti 280 cm), ale je kratší (464 cm proti 470 cm). Přesto má větší objem zavazadlového prostoru v pětimístném uspořádání (780 l proti 720 l).

Pro evropské trhy se 5008 vyrábí ve francouzském Rennes. Oficiální předpremiéra s představením vozu potenciálním zákazníkům proběhne při akci Peugeot Emotion Days, která bude probíhat dva měsíce od 4. května. První vozy budou dodávány klientům od 1. září. Ceny začínají na 545 000 Kč za verzi Acces 1,2 PureTech 130 MT6 s pětiletou značkovou zárukou.