name | autoweek.cz

Peugeot Plug-in Hybrid

Peugeot Plug-in Hybrid

25.09.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot před autosalonem v Paříži představil slibovaný plug-in hybridní pohon pro modely 3008, 508 a 508 SW. V případě modelu 3008 jde o verzi Hybrid4 zajišťující vozu pohon všech kol. Do prodeje takto vybavené vozy přijdou až na podzim 2019.
Peugeot rozšíří nabídku pohonných jednotek u modelu 508 resp. 508 SW u modelu 3008 o systém Hybrid4, který pro toto SUV přinese pohon všech kol. Hybrid4 bude k dispozici pouze pro vrcholnou verzi 3008 GT.
 
Na trh se Peugeot 3008 GT Hybrid4 dostane na podzim roku 2019 a o několik měsíců později budou doplněny verze s pohonem dvou kol Hybrid.
 
Zážehový motor 1,6 PureTech byl pro plug-in hybridní pohon (tj. s možností dobíjení ze zásuvky) upraven připojením motor/generátoru (alternátoru) a specifického panelu chlazení. Výkon motoru je 132 kW (180 k) ve verzi Hybrid, resp. 147 kW (200 k) pro Hybrid4.
 
Motor je spojen s novou osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission - osm rychlostních stupňů), určenou pro motory Peugeot Plug-in Hybrid. S převodovkou je spojen elektromotor o výkonu 110 k (80 kW) umístěný na přední nápravě. Pro optimální a nepostřehnutelné přechody pohonu mezi elektrickým a spalovacím motorem je místo měniče točivého momentu použitá vícekotoučová mokrá spojka. Tyto úpravy zajišťují zvýšení točivého momentu o 60 N.m.
 
U verze Hybrid4 je zadní víceprvková náprava opatřena měničem, elektromotorem o výkonu 80 kW (110 k) a redukční převodovkou, aby bylo možné pohánět všechna kola. 
 
Vysokonapěťový lithio-ionový akumulátor s kapacitou 11,8 kWh (Hybrid) resp. 13,2 kWh (Hybrid4) je u obou verzí umístěn pod druhou řadou sedadel. Vůz je schopen na čistě elektrický pohon ujet 50 km podle WLTP (60 km podle NEDC ).
 
Pro maximální využití plně elektrické jízdy je standardním výchozím režimem Zéro Emission - pokud to stav nabití akumulátoru umožní. Vůz může v elektrickém režimu jet rychlostí 135 km/h.
 
Řidič může aktivovat novou funkci Brake, která vozidlu umožňuje zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu. Tato funkce působící jako brzdění motorem umožňuje navíc nabíjet akumulátor, například při jízdě z kopce.
Pro zvýšení dojezdu v plně elektrickém režimu zajišťuje brzdový systém řízené brzdění s vysokou energetickou účinností i-Booster rekuperaci energie během brzdění nebo zpomalení bez sešlápnutí brzdového pedálu.
Funkce e-Save řidiči umožní připravit se na jízdu v elektrickém režimu tím, že si našetří energii na dojezd.
 
Dobíjení akumulátorů
- za 8 hodin přes standardní zásuvku 8 A
- za 4 hodiny se silnější zásuvkou typu Green’up (14 A)
- za necelé 2 hodiny v případě použití systému Wallbox (nabíječka 6,6 kW/32 A).