name | autoweek.cz

Plány Škoda Auto v ČR

Plány Škoda Auto v ČR

08.02.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto vstupuje do roku 2021 v České republice se stabilní sítí 177 prodejních míst. 226 značkových servisů a 150 zastoupení programu prodeje ojetých aut Škoda Plus.
Vývoj prodeje osobních automobilů budou samozřejmě i nadále ovlivňovat karanténní opatření spojená s uzavřením prodejen. Vývoj vloni v létě ukázal, že po znovuotevření prodejen lze očekávat rychlý návrat k normálnímu objemu prodeje.
 
Cíle pro rok 2021
Škoda Auto po loňském prodeji 74 786 nových vozů předpokládá meziroční nárůst prodeje o 8 %, tedy nad hranici 80 000 dodaných vozů, ovšem zdaleka ne na předpandemickou úroveň (v roce 2019 to bylo rekordních 85 895 vozů). Při odhadu stejného procentuálního růstu celého českého trhu by si značka Škoda měla zachovat tržní podíl 36,9 %.
 
Škoda Auto současně pracuje i na posílení prodeje přes internet Škoda On-line. Jedná se o komplexní proces, který prošel mnoha proměnami. Namísto počáteční nabídky pouze vybraných verzí jsou v současné době k dispozici na výběr všechny skladové vozy, takže si zájemci mohou vybírat z několika tisíc vozů. V rámci dalšího rozvoje této služby dojde k zásadní proměně i ve způsobu financování. Zatímco dosud bylo možné pořizovat nová auta v rámci služby Škoda On-line pouze formou operativního leasingu, připravuje se možnost i koupě na úvěr nebo za hotové.
 
„V letošním roce očekáváme mírné zotavení trhu a chceme být součástí tohoto trendu. Plánujeme udržet tržní podíl a atakovat hranici 80 000 registrovaných nových vozů značky Škoda,“ hodnotí uplynulý rok 2020 vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Jiří Maláček.
 
Nejvýznamnější novinkou letošního roku se značkou Škoda bude uvedení 4. generace modelu Fabia. Zahájení jejího prodeje se plánuje na druhé pololetí. Ve druhém pololetí se představí i modernizovaná podoba velkého SUV Kodiaq. Na konci roku se přidá nové verze elektrického SUV Enyaq iV s karoserií ve stylu coupé. Naopak už se jen doprodávají poslední vyrobené vozy Citigoe iV.
 
Škoda Plus
V rámci prodeje ojetých vozů bude program Škoda Plus pokračovat v kultivování trhu přenosem zkušeností z prodeje nových aut do obchodu s ojetými vozy s dlouhodobým cílem dosahovat stejnou kvalitu prodeje nových i ojetých vozů.
 
„Vnímáme pozici jedničky na trhu s ojetými vozy, která nás zavazuje k tomu, abychom stále posouvali měřítka kvality. V nejisté době je nákup zánovního vozu jednou z nejlepších možností, jak omladit vozový park za výhodných podmínek. Lze proto předpokládat, že právě letošní rok přinese ještě větší poptávku. Očekáváme, že se přes Škoda Plus zobchoduje kolem 57 000 vozidel,“ uzavírá výhled do nejbližší budoucnosti Jiří Maláček.
 
Dlouhodobým cílem Škoda Auto ČR je dosáhnout roční prodej 100 000 ojetých vozů, tedy více než nových.
 
Elektrifikace nejsou jen auta
Velký důraz Škoda Auto klade na rozvoj elektromobility, a to nejen nabídkou nových elektrifikovaných modelů, ale i budováním jedné z největších sítí nabíjecích stanic u nás. V současné době jich provozuje 226 veřejných resp. poloveřejných. Cílem do budoucna je vytváření energeticky soběstačných dealerství jako je tomu v Autodružstvu Podbabská v Praze.
 
Škoda Auto nebuduje specializovanou síť prodejců a servisů pro elektrifikované vozy. V současné době už všichni obchodní partneři umějí přijímat a servisovat vozidla s plug-in hybridním nebo plně elektrickým pohonem. S tím souvisí i 100% proškolení celé prodejní a servisní sítě partnerů Škoda Auto o předpisech týkajících se zacházení s elektrickými zařízeními. Pro výjimečné případy vyžadující opravy vysokonapěťových systémů trakčních akumulátorů (předpokládají se 1 - 2 případy ročně) je připraveno 20 specializovaných servisů.
 
S uvedením elektricky poháněného SUV Enyaq iV Škoda Auto zavádí i balíčky elektromobility zahrnujících nabídku komplexních služeb ve třech úrovních - kontrola stávající sítě, instalace wall boxu Škoda iV Charger a komplexní řešení orientované především na firemní zákazníky a státní správu.