porsche česká republika na startu nové éry | Aktuality | autoweek.cz

Porsche Česká republika na startu nové éry

Porsche Česká republika na startu nové éry

30.01.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Společnost Porsche Česká republika, oficiální importér značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy, stojí v roce 2020 na startovní čáře nové éry osobní mobility. Přichází největší změna v historii společnosti.
Největší importér aut do ČR Porsche Česká republika se hodlá angažovat v rozvoji elektromobilní infrastruktury. Letos uvede na trh devět modelů s elektrickým pohonem, z toho tři elektromobily a šest plug-in hybridních vozidel. Elektromobilní ofenzivu odstartuje Volkswagen ID.3 - první síťově propojený elektromobil pro každodenní provoz, který bude díky ceně začínající pod hranicí 800 000 Kč vč. DPH dostupný širšímu okruhu zákazníků. Do prodeje přijde na přelomu června a července.
 
Dodávky zákazníkům v roce 2019 činily 41 743 vozů (-7,0 %). Obrat společnosti Porsche Česká republika dosáhl v roce 2019 hodnoty 25,609 miliardy Kč (-1,7 %). „Po rekordním roce 2017 jsme v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek jak v roce 2018, tak loni. Navzdory těmto okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svých segmentech,“ říká jednatel společnosti Porsche Česká republika Franz Pommer.
 
„Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend. Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek,“ komentuje zlomové období jednatel Porsche Česká republika Jan Hurt.
 
Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2020 se 173 zaměstnanci (+ 2 proti 2019). Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 124 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 237 smluvních partnerů v téměř 100 místech, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace přesahuje 3000.
 
After Sales
„Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby. Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Loni jsme dosáhli celkového obratu v oblasti After Sales ve výši 4,204 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 6,6 %. Oblast aftersales ale brzdí velký nedostatek lidí v ČR. Chybějí nám specialisté v různých oborech a proto se na tuto oblast více zaměříme,“ uvedl Franz Pommer.
 
Porsche ČR celkem prodalo 1,09 milionu hodin práce ve svých servisech (meziročně +7,5 %) a originální díly za 1,954 miliardy Kč (+5,4 %). Prodej ojetých vozů prostřednictvím sítě Das WeltAuto dosáhl 17 531 vozidel. Právě zde Porsche ČR vidí velký potenciál růstu do budoucna.
 
Volkswagen Osobní vozy
Volkswagen zůstává přes pokles celkového trhu na pozici nejúspěšnější importované značky s počtem 23 415 registrací s tržním podílem 8,4 % (v roce 2018 to bylo 9,3 %). Prodejní bilanci hodně ovlivnil nedostatek vozů s motory 1,5 TSI, o něž je velký zájem v celé Evropě. V roce 2020 by už dodávky měly být bez problémů. Projevilo se i odložení uvedení 8. generace modelu Golf.
 
Pro rok 2020 připravuje řadu zásadních novinek v čele s nedávno představenou osmou generací legendárního modelu Volkswagen Golf, jehož předprodej byl zahájen v polovině ledna. Volkswagen představí i jeho sportovně laděné deriváty GTD, GTI či Golf R s výkonem 245 kW (333 k) a pohonem všech kol. V druhé polovině roku přijde praktické kombi Variant a outdoorový Alltrack.
 
Předprodej kabrioletu T-Roc Cabriolet byl již spuštěn. Nejsilnější segment SUV letos obohatí faceliftovaný model Tiguan a vrcholným plug-in hybridem Touareg R. Po Passatu se modernizace dočká rovněž Arteon, který doplní atraktivní verze Shooting Brake.
 
Audi
Značka Audi loni registrovala 2771 vozů, přičemž zaznamenala 32% meziroční nárůst klientských objednávek, což se ale projeví až v letošním roce. „Uplynulý rok byl z našeho pohledu rokem stabilizačním. Doplnili jsme portfolio o 22 modelů a derivátů, zahájili nástup nízkoemisní mobility s modely Audi e-tron a PHEV vozy a zároveň jsme rozšířili i nabídku o 7 vysokovýkonných sportovních modelů RS a faceliftovali supersport R8,“ zhodnotil uplynulý rok vedoucí divize Audi Marcel Archleb.
 
Letos přijde do prodeje e-tron Sportback, jako nejdůležitější novinka nová generace modelu A3 a facelifty A5 a Q5. Verze s možností externího dobíjení PHEV v roce 2020 doplní A6, A7, A8 a Q7 TFSIe.
 
Seat/Cupra
„Těší mě, že k celkové pozitivní bilanci značky Seat výraznou měrou přispěl také náš trh. S 8209 registrovanými vozy jsme zaznamenali meziroční nárůst o 9,96 %. Důležité bylo i uvedení značky Cupra se čtyřmi prodejci,“ říká vedoucí divize Seat/Cupra Aleš Novák.
 
Letos po osmi letech model Leon vystřídá již čtvrtá generace včetně kombi Sportstourer. Na platformě MEB se představí první elektromobil značky el-Born - první kusy se v ČR objeví do konce roku. Nabídku značky Cupra letos jí nabídku rozšíří nový crossover Cupra Formentor a Cupra Leon.
 
Volkswagen Užitkové vozy
„Rok 2019 byl pro značku Volkswagen Užitkové vozy v České republice mimořádně úspěšný. Dosáhli nejlepší prodejní výsledky v historii,“ řekl ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy Jakub Šebesta.
 
Značka Volkswagen Užitkové vozy uzavřela loňský rok s 7348 registracemi nových vozů, a s velkým odstupem se tak umístila na prvním místě v segmentech N1+N2/M1+M2. Díky nárůstu o 6,3 % v porovnání s rokem 2018, který výrazně překonal vývoj celkového českého trhu (+1,9 %), se tržní podíl zvýšil o 0,7 % na 16,9 %. Volkswagen Užitkové vozy v samotném segmentu N1dosáhl 2962 registrací, což mu vyneslo tržní podíl 14,5 % a poprvé první místo.
 
Na obchodních výsledcích se podílejí všechny modelové řady - podíl ve svých segmentech trhu navýšily Transporter, Caddy, Crafter i Amarok. Největší poptávce je tradičně po modelové řadě T, která byla v závěru loňského roku uvedena na český trh v modernizovaném provedení T6.1 s novým logem a designem, který se postupně aplikuje na všechny modely v roce 2020, kdy představí další generaci oblíbeného Caddy. Ta ale přijde do prodeje až počátkem roku 2021.
 
Modelová řada Transporter letos oslaví výročí 70 let na 16. ročníku Transporter srazu 13. 6. v Praze.
 
Projekt Moon
V roce 2019 společnost Porsche Česká republika odstartovala projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem Moon. ČR se stala jednou z pěti zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg. Značka Moon, poprvé prezentovaná vloni na brněnském oborovém veletrhu Ampér, nabízí dealerům i zákazníkům nabíjecí infrastrukturu od elektronicky řízeného kabelu pro nabíjení střídavým proudem až 22 kW přes nástěnné nabíječky, domácí akumulátorové a fotovoltaické systémy až po zařízení pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW. Za krátké působení v roce 2019 se podařilo klientům dodat 117 zařízení Moon za 6,5 milionu Kč. Nejprodávanějším produktem byl Wallbox Moon connect AC 22 kW.
 
CSR aktivity
Trvale velkou pozornost věnuje Porsche Česká republika zajištění dostatečného množství pracovníků pro svoji prodejní a servisní síť. V rámci projektu Best Employer podporuje oblast vzdělávání a tréninku zaměstnanců i získávání nových zaměstnanců včetně učňů. Právě jim je určen projekt na podporu vzdělávání v automobilových školách QHero. Porsche ČR se rovněž podílí na organizaci soutěže Autoopravář Junior. Podporu personálního zajištění v síti Porsche ČR nově poskytuje portál carjobs.CZ, kde se inzerují rozmanité možnosti uplatnění v nejrůznějších profesích.

  • Porsche Česká republika na startu nové éry
  • Porsche Česká republika na startu nové éry