name | autoweek.cz

Potvrzeno: Volkswagen jedničkou

Potvrzeno: Volkswagen jedničkou

04.02.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Koncern Volkswagen se v roce 2018 opět stal největším výrobcem motorových vozidel s dodávkami 10,834 milionu vozidel, zatímco Alliance Renault-Nissan-Mitsubishi je těsně druhá.
Společnost Volkswagen AG v průběhu roku 2018 dodala svým zákazníkům po celém světě 10 834 000 motorových vozidel, což bylo o 0,9 %víc než v roce 2017. Na tomto počtu se podílely především automobilky Volkswagen se 6 244 900 auty (+0,2 %), Audi s 1 812 500 auty (-3,5 %), Škoda dodala 1 253 700 vozů (+4,4 %), Seat 517 600 aut (+10,5 %), Volkswagen NF 499 700 vozidel (+0,4 %), Porsche 256 300 aut (+4,0%), MAN 136 500 vozidel (+19,6 %) a Scania 96 500 vozidel (+6,3 %).
 
Alliance Renault-Nissan-Mitsubishi vykázala dodávky 10,76 milionu vozidel. Ani jeden z členů aliance ale nedodává těžká nákladní auta. Pokud bychom u Volkswagenu nezapočítávali MAN a Scanii, pak by byl až druhý s 10,6 milionu dodaných aut. Nissan vloni dodal 5,7 milionu aut, což znamenalo pokles o 2,8 %, zatímco Renault s 3,9 milionu dodaných aut vykázal růst o 3,2 % a Mitsubishi s prodejem 1,2 milionu aut posílilo dokonce o 18 %. Palácová vzpoura ve vedení Nissanu s následným zatčením architekta aliance Carlose Ghosna ale budí pochyby, zda se franko-japonské společenství po roce 2019 udrží alespoň na druhém místě.
 
Toyota na třetím místě podle předběžných odhadů vykázala dodávky 10,6 milionu vozidel včetně značky Lexus, výrobce miniaut Daihatsu a producenta nákladních vozů Hino Motors. Při započtení jen lehkých vozidel Toyota dodala 10,4 milionu aut. Pro letošní rok Toyota předpovídá prodej 10,8 milionu aut.
 
Kdysi dlouhodobě vládnoucí koncern General Motors v poslední době změnil strategii maximalizace objemu prodeje, opustil málo ziskové trhy a prodal svou evropskou pobočku Opel/Vauxhall. GM bylo na vrcholu v roce 2016 s více než 10 miliony dodaných aut, ale už o rok později to bylo 9,6 milionu a v loňském roce 8,4 milionu, na čemž se největší měrou podílel úbytek 681 000 vozů od Opel/Vauxhall.