name | autoweek.cz

Pozice českých výrobců na domácím trhu

Pozice českých výrobců na domácím trhu

26.04.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Za leden až březen 2011 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 42 026 ks nových osobních automobilů (kategorie M1). Oproti lednu až březnu 2010 to bylo o 6,83 % (o 2687 vozů) více, přičemž podíl vozů z domácí produkce vzrostl na 37,9 %.

Nejprodávanější značkou na českém trhu zůstává trvale domácí Škoda - 12 952 vozů (podíl 30,82 %), s odstupem následují značky Renault - 3728 vozů (8,87 %), Ford - 3333 vozů (7,93 %), Volkswagen - 3248 vozů (7,73 %) a Hyundai - 2824 vozů (6,72 %).

Z produkce HMMC Nošovice a TPCA Kolín bylo v České republice prvně zaregistrováno 1580 resp. 215 ks osobních automobilů.

Celkem bylo poprvé zaregistrováno 15 944 nových vozů z domácí produkce, což bylo o 1719 aut více než před rokem. Podíl domácích výrobců na trhu tak vzrostl ze 36,2 na 37,9 %.